České stránky o hře Total Influence Online

Jak cvičit na střelnici

02.07.2010 16:55

Střelnice dává možnost rozvíjet u postavy specializaci na konkrétní dovednosti a případné korekce u postav pokřivených v MO.
Maximální skill ve hře je omezen hranicí 200 a je možné jej dosáhnout u dvou dovedností, třetí již bude vytrénována na pouze na 90 bodů. Ostatní musí být na svém minimu.
Případně 200/175/115 pokud počítáme s postavou v tanku, která má Boj nablízko jako sekundární dovednost a mohla diky tomu svou třetí zadotovat dalšími 25 body.

Konkrétní hodnoty pro jednotlivé úrovně najdete v článku o hranicích dovedností, pozor je možné, že se v období zmizelé dovednosti Léčení budou údaje o inkriminovaných 35 bodů lišit.

V současnosti by hranice i možnost snížení skillu již měly být viditelné a možné z inventáře postavy.

Zpátky na střelnici. Pokud již máte zvolenou dovednost, kterou budete cvičit jako primární - v počátečních pěti úrovních vám na druhou dovednost bude zbývat pouze 1-2 body na level - je pro výcvik na střelnici potřeba zvolit vhodnou zbraň.

Zbraně na střelnici volíme samozřejmě bez vylepšení a vždy takovou, která má ve cvičené kategorii nejlepší poměr malé DMG/vysoké AB. Tedy co nejmenší poškození terče za co nejvíce spotřebovaných akčních bodů. Pokud jsou zbraně srovnatelné, pak vybíráme ještě podle dostupnosti a ceny munice.
Bohužel největší náklady na opravy a munici budete mít při nízké dovednosti (což nemusí být na nízké úrovni, ale obvykle bývá). Pokud se vám náhodou povede zbraň ostřílet až na nulu, budete s ní moci výcvik dokončit a poté se ztratí/zmizí/rozpadne. Totožná situace nastane i v běžné bitvě a i u zbraní vylepšených třeba na +25... takže sledovat stav.

Na střelnici (a samozřejmě i v bitvě:D) si pozorně všímejte údajů o poškození uvedených při najetí kurzorem na cíl. Odstoupení o jediný krok, nebo naopak těsné přiblížení, může snížit poškození na polovinu.

Ideální postava pro výcvik nemá žádné pasivní perky zvyšující poškození, jako je třeba Nebezpečný (kritický zásah) nebo Mistr pistolí. Naopak aktivní perky tohoto typu jsou velice vhodné - kruhový útok kladivem anebo smrtící útok psa, oboje se vám bude velice hodit.

Terče na střelnici jsou pro všechny stejné, tzn. mají svých 250 jednotek zdraví ať do nich střílíte jako postava na 1. nebo 20. úrovni. S rostoucí dovedností tedy samozřejmě klesá počet útoků potřebných ke zničení terče a tím pochopitelně i získaná dovednost. Zatímco jako nováček dosáhnete na 2.5 bodu z jednoho tréninku, při skillu 150 jich budete muset na stejný zisk absolvovat třeba deset. Pak již budete počítat každý akční bod spotřebovaný navíc.

Střelnici je možné platit stříbrnými žetony, které dostanete jednou denně za přihlášení ke hře. Tyto žetony se nedají střádat a tak je potřeba jednou denně i potrénovat. Maximálně můžete trénink odložit na druhý den. Pak lze využít včerejší žeton a provést jeden výcvik, restartovat klienta a provést druhý. Víc než dva žetony vám systém nedá a zobrazit navíc umí pouze jeden.

Další možností je platba kredity, pak můžete denně absolvovat ještě další tři výcviky. Pokud byste chtěli více, musíte platit zlatem.

Paradoxní situace asi nastane u zlatých žetonů. Ty by měly být odměnou za dobývání a bude možné je střádat. Údajně by vložení zlatého žetonu při platbě v SC shopu mělo umožňovat až 50% slevu. To vše zní krásně :).
Problém je, že stejně jako vás dnes systém nenechá zaplatit třeba kredity dříve než použijete stříbrný žeton, stejný mechanismus vás bude nutit použít nejdříve i zlaté žetony... alespoň podle textových řetězců - je možné, že po křiku postižených hráčů autoři tuto funkci upraví. Jinak by střádalové jedině museli oželet střelnici :D.



Dalekonosné:
SKS je jasnou zbraní pro výcvik. Střílíme z těsné blízkosti. Při nižším skillu se nám často povede i minout - zde velice ceněná situace.
Později přibereme G3SG (případně AWP, které vám dává šanci minout ovšem stojí pouze 9AB) a poslední ranou dorazíme prakticky mrtvé terče za 10AB. Tím můžete spotřebovat až o 12AB více než kdybyste poslední ránu vypálili rovněž z SKS.
Při skillu 150 budete moct na terč vystřelit tak 4x, tedy buď 4x7 (28AB) nebo 3x7+10 (31AB) celkem 112/124. Rozdíl v získaných dovednostních bodech tedy bude 10%.
Navýšení v ceně je zanedbatelných ~50 kreditů...

Automatické:
Groza. Z hlediska poškození je na tom srovnatelně a dokonce i lépe než UZI, dostupnost a cena/spotřeba munice je opět lepší u  Grozy. UZI má při vyšším skillu již poměrně solidní poškození i z dálky.
Groza je z těsné blízkosti poměrně neúčinná. Cena výcviku je znatelně levnější u Grozy, protože spotřebovává polovinu munice při stejném počtu AB. Navíc náboje pro Grozu se zatím ještě dají koupit na tržnici za 0.8-0.9 kreditů, naopak 9mm jsou již nad svojí oficiální cenou.

Pistole:
Beretta. Na dorážku pak Desert Eagle. Případně Magnum, pokud máte potřebu rány jistoty již na 4. úrovni.

Boj zblízka:
Netuším. Asi Nůž a poslední rána Hasák, ale fakt jsem se zatím vůbec nepokoušel cvičit - i když pro snipery chodící v tanku to může být varianta.

Těžké:
Nejjednodušší výcvik. Shotgun z pěti kroků dává spolehlivě 2.5 jednotek za výcvik ještě při skillu 100+. Při nízké dovednosti je třeba včas přistoupit k terči a zničit ho z těsné blízkosti, jinak dřív zničíte zbraň a vystřílíte klidně 300 patron. Je tedy potřeba si najít potřebné množství výstřelů pro svůj skill a to postupně navyšovat tak, aby stále zůstával zisk kolem 2.5 bodu dovednosti.
TOZ zblízka sice občas mine, ale i tak má mnohem vyšší poškození než Shotgun zdáli, hodí se tak maximálně pro poslední ránu, případně pro dorážení terčů po odstřílení vypočítaného množství patron ze Shotgunu.
Varianta nasazení Minigunu kvůli 10AB je u těžkých opravdu asi otázkou tak pro skill 190.

Vrhací:
Pochybuji, že se vůbec vyplatí cvičit. Podobně jako v bitvě i tady jsou náklady vysoké, možná až příliš enormní a počet potřebných raket či granátů pro dosažení 2.5 jednotek převyšuje inventář i nosnost postavy :). RPG a 17 raket vám budou přinášet 2.5 jednotek tak do skillu ~50 (odhad).
Přetížení můžeme v krajním případě odložit na zem - suby a rakety nemají stav a tedy ani neklesnou na polovinu. Pokud se ovšem vzápětí střelnice kousne, přijdeme nejen o vklad ale i o odložené střelivo...
Nejlepší variantou je RPG, rakety mají nejvýhodnější poměr cena/výkon (600kr/12AB), navíc jsou celkem dobře dostupné a stejně jako u ostatních vrhacích, si s sebou můžete vnést pouze omezené množství. Pokud budeme počítat s 15ks/180AB/9000kr. Při dovednosti 35 vám jich postačí i 14.
Granáty jsou druhou možností. Bohužel jsou poměrně drahé a špatně dostupné (~450kr/7AB). 15ks/105AB/6800kr.
Suby do grozy se již vůbec nevyplácí. Cena a dostupnost stejná jako u granátů a dovednosti dostanete ještě méně. (~450kr/7AB). 15ks/90AB/6800kr. Suby vám tedy přinesou poloviční dovednost při třetinovém rozdílu oproti RPG. Schovejte si je raději na bitvy.
Oslepující granáty používat nelze.
Výcvik tedy bude pouze záležitostí dárců, kteří si koupí granáty či suby za pár zlatých :). A i ti pravděpodobně raději vyrazí do skutečné bitvy, kde dostanou více zkušeností a ještě se i pobaví.

Pes:
Kousat, kousat a dodělat smrtícím. Třikrát stisknout klávesu E na dobití tohoto skillu a zase kousat, kousat a dodělat smrtícím...

Horník:
Ideální postava pro výcvik. Obě dovednosti je již od 1. úrovně možné mít na maximu.
Těžké:
Jakmile to postava unese, volíme při výcviku těžkých variantu Nail Gun + Hammer (6AB). Sponkovačkou terč roztřílíme a poslední rána je kladivem. Cvičí se tak oba skilly a kladivo i občas mine. pokud již vlastníte i perk na kruhový útok kladivem, pak vždy na poslední úder použijte perk (7AB) - pak 3x stisknout "E" a máte opět nabito a připraveno na další poslední ránu.
Boj zblízka:
Cvičíme holou rukou (dříve jsem kvůli nízkému poškození používal i štít - teď se zdá, že bug s vyšším dmg působeným rukou již opravili). Poslední rána ideálně opět kruhový útok. BTW tento perk si prozatím nekupujte na vyšší úroveň než 3. Poslední má totiž nějaký bug a dává prý jen menší poškození.

..............................................

Jaký máte nejvyšší dosažený součet způsobených poškození na střelnici? Pochlubte se na fóru, klidně i screenshotem ).
Mě třeba zrovna dnes překvapil šrek (3lvl skill 70) kritickým kruhovým útokem za 312dmg. Ale celkově to dělalo jen nějakých 1450.

..............................................


Tip 1: Neútočte na terče úhlopříčně (zvlášť z těsné blízkosti), působíte tak větší poškození. Je lepší stát souběžně s osou střelnice. Nejmenší dmg dávám z pozice přímo za terčem.

Tip2: Necvičte stejnou postavu na totožnou dovednost ihned opakovaně za sebou (třeba za žeton a poté za 1000kr.). Při druhém výcviku již bude působit znatelně vyšší poškození. Buď vložte mezi výcviky bitvu anebo výcvik jiné postavy.

Tip3: Výcvik je lépe provádět v době nízké zátěže serveru, vyhnete se tak zatuhnutí či pádu střelnice. Obojí vás připraví o žeton/platbu a získanou dovednost. Návrat na střelnici (podobný tomu do bitvy) bohužel není možný. Nechoďte na střelnici ani okamžitě po spuštění klienta, dejte mu aspoň minutu na rozkoukání :). Dvakrát se mi již stalo, že se zaseklo načítání střelnice v případě, že jsem spustil klienta a ihned šel na střelnici...

Tip4: Při dosažení maximálního skillu již postava neobdrží žádnou dovednost, pouze vyplýtváte žeton a střelivo. Prázdinová verze zviditelnila hranice skillů přímo v rozhraní postav, takže to stačí kontrolovat :).

Tip5: Zdvojená kontrola munice, stavu zbraně/í a aktivace správné postavy před vstupem na střelnici vás uchrání před zbytečně vyhozeným žetonem či zničenou zbraní.

Tip6: Odejít je možné i ze střelnice, dojdete na okraj a ...

Tip7: Pokud již chcete začít cvičit i sekundární zbraň, máte možnost dodělávat terč vždy druhou zbraní. Samozřejmě takovou, která má nejvyšší spotřebu AB. Například u kombinace těžké/snipa bude finální zbraní řekněme SKS/AWP či G3SG (na skillu 35 máte třeba s SKS určitě slušnou šanci netrefit alespoň 1 terč ze 4).
Obráceně by po cvičení s SKS nastoupil Shotgun zdáli... a pravděpodobně by dal ještě několik ran :D, případně na stejné pozici pouze prohodit SKS za TOZ - ten mine také spolehlivě.

Tip8: Jediný klad cvičení vrhacích zbraní je v možnosti výcviku dvou dovedností, granáty namíříte neškodně na zeď a terče zničíte sekundární nebo naopak primární zbraní - takto je možné za 1 žeton posílit obě dovednosti současně.

 

zcoit © 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode