České stránky o hře Total Influence Online

Kompletní příručka dobývání základen - překlad manuálu od Administrace

05.11.2009 16:15





Kompletní příručka dobývání základen


1. Přihlášky na účast v dobývání
2. Příprava na dobývání
3. Realizace dobývací bitvy
4. Určení vítězné strany, stanovení nového držitele základny
5. Bonusy základny


................................
1. Přihlášky na účast v dobývání
................................

Přihlášení klanu k účasti na dobývání

1. Hodinu před počátkem dobývání se začínají přijímat přihlášky. Vstupte na požadovanou základnu a CL nebo oprávněný hráč, stiskne tlačítko «Принять участие» (Zúčastnit se). Představitel klanu pak zvolí stranu, za kterou bude klan bojovat.

2. Poté se název klanu objeví v dolní tabulce, která je rozdělena na dvě části. V jedné jsou uvedeny klany útočící, ve druhé obránci. Až do začátku dobývání mají představitelé klanu možnost změnit zvolenou stranu.

3. Nebojte se, že se všichni přihlásí pouze k jedné straně, systém je nastaven tak, aby ani u jedné stran nedošlo ke znatelné převaze. Jakmile dojde k nerovnováze, bude možné se přihlásit pouze ke druhé straně až do chvíle, kdy se síly obou stran opět vyrovnají.

4. Upozornění: přihlášky se přijímají pouze od klanů 1. a 2. úrovně!

Přihláška řadového člena klanu k účasti

1. Jakmile se klan objeví v seznamu obránců či útočníků, dostanou všichni hráči zapsaných klanů možnost podat přihlášku k účasti na dobývání.

2. K tomu je nutné, aby každý hráč stisknul tlačítko «Bojové skupiny», které se nachází v levém horním rohu rozhraní. Poté členové klanu přejdou do okna formování bojových skupin, kde se utváří skupiny, které budou bojovat.

3. Pozor! Tento krok dělejte po zvážení všech okolností! Nezapomeňte, že jakmile podáte přihlášku na dobývání, nebudete již moci ze základny odejít až do úplného ukončení dobývání. Připojit se ke svým spoluhráčům (kteří se účastní), můžete v libovolnou chvíli - dokonce i po začátku dobývání - ale odejít z dobývání již není možné. Pouze po ukončení akce, anebo pokud vám zabijí všechny postavy.

Typické situace

1. Založení fondu obrany bránícím klanem. Velící základny může ovlivnit seznam přihlášených k obraně dvěma způsoby: odebráním nevyhovujícího klanu ze seznamu obránců (ale ne více než 5 klanů, které se pak již v tomto dobývání nemohou objevit na straně obránců), a ustavením fondu odměn, který si rozdělí nejlepší z bránících klanů. Fond se je tvořen z kreditů, které mohou skládat všichni (nejen CL vládnoucího klanu) podobně jako je tomu u placení kauce ve vězení. Fond obrany se pak dělí následujícím způsobem: celá částka se rozdělí mezi bránící klany, které obsadí 1.,2. a 3. místo v poměru 50-30-20, bez ohledu na celkový výsledek bitvy.

2. Vůdce základny může odstranit nevyhovující klany pouze v případě, že je poměr stran pod určitým procentem. Jakmile převis útočící strany dosáhne limitu, zmizí možnost vyloučit klany z obrany. Ve chvíli, kdy se poměr stran opět vrátí do požadovaného rozmezí, bude funkce (vyloučení) opět dostupná.

3.Omezení příjmu/propuštění členů klanu . Po podání přihlášky k účasti v dobývání, až do jeho skončení, je zablokována možnost přijímat a propouštět členy klanu ( přihlášeným klanům ). Zabrání se tak zneužití, kdy klan během dobývání mění svou sestavu, propouští hráče s padlými postavami a nabírá nové členy, kteří s čerstvými vojáky naskakují do probíhajícího dobývání.

4. Seznamy TOP hráčů obrany a útoku. Kromě zúčastněných klanů, se zde objevují i seznamy jednotlivých hráčů, kteří získají nejvyšší množství bodů. První 3 místa na každé straně obdrží vyznamenání "Za útok" a "Za obranu". Tato vyznamenání se u hráčů objeví v sekci Vyznamenání a svým koeficientem také ovlivní vliv klanu. Od této chvíle se veškerý vliv, který vyznamenaní hráči získávají klanu, ať při bitvách ve městech anebo v dalších dobýváních, bude násobit získaným koeficientem.

.......................

2. Příprava na dobývání
.......................

1. Proces přípravy na dobývání a sestavování bojových skupin (BS) klanu, může začít ihned poté, co představitel klanu vybral stranu a přihlásil klan k dobývání. Jméno a znak klanu se objeví v seznamu obránců či útočníků, a všem členům klanu se zpřístupní tlačítko «Bojové skupiny». Hráči pak mají k dispozici rozhraní k sestavení bojových skupin klanu. Poté co bude bojová skupina sestavena a všichni její členové potvrdí svou připravenost, a samozřejmě po počátku stanoveného času dobývání, začíná bitva. Nezapomeňte, že zakladatel BS by měl tlačítko «Spustit» stisknout až poté, co si bude naprosto jistý, že všichni jsou plně připraveni a v obchodu dobývání si zakoupili všechno nezbytné.

2. Vybavování žoldáků. Vybavování postav před dobýváním je podobné přípravě na běžnou bitvu s povolenou výbavou. Na dobývání může hráč přihlásit 1-3 postavy odpovídající úrovně, které budou do bitvy zasahovat postupně. Všechny musí být naprosto zdravé, vybaveny dle úmyslů hráče a být ve stavu «K boji připraven». Pozor! Pořadí vstupu vybavených postav do bitvy závisí na posloupnosti, ve které budete klikat na ikony vašich postav.

3. Připojení k BS. V okně sestavování BS se mohou objevovat již utvořené skupiny vašeho klanu. Pro dobývání se formuje oddíl, podobně jako pro HxS, s tím rozdílem, že po smrti postavy jednoho člena je možný «respawn» ještě dvou dalších, pokud se již dříve připravili. Pokud má úroveň odpovídající úrovni oddílu, hráč stiskne tlačítko «Enter».

4. Založení BS. Hráč má sám možnost založit BS. Stisknutím tlačítka «Vytvořit», se založí nová skupina, jejímž zakladatelem se stal hráč. Stejně jako u založení běžného "HxS", i zde má zakladatel možnost vyhodit nevhodného hráče.

5. Nákup specialit a těžkých zbraní. Po dobu založení BS mají hráči možnost si pro jeden boj nakoupit speciální a těžké zbraně. Nákup probíhá za kredity a předměty se generují v bedně na okraji mapy, v místě kde se objeví postavy. Po skončení bitvy zakoupené předměty ( z bedny ) zaniknou.

6. Potvrzení připravenosti BS. Poté co všichni účastníci BS potvrdí svou připravenost stisknutím tlačítka «Připraven», zakladatel této BS stiskne tlačítko «Spustit» a sformovaný oddíl přejde do režimu vyhledávání protivníka, který probíhá automaticky. Od této chvíle až do zahájení bitvy mohou hráči:
a) sledovat obecný průběh dobývání, přechodem do okna základny.
b) psát si v chatu lokace anebo klanu.

7. Změna připravenosti hráčů BS. Do chvíle, než započne vlastní boj, mohou hráči změnit svou připravenost, odejít z BS, zlikvidovat sestavenou BS. Přitom všechen materiál, koupený na dobývání konkrétním hráčem, zaniká a vynaložené kredity se vrací na konto hráče ( v plné výši ).

Typické situace

1. Zvláštnosti výbavy v lokaci «Základna». Zvláštností vybavování postav v etapě formování BS pro dobývání je to, že hráč po stisku tlačítka «BOJOVÉ SKUPINY» již nemůže lokaci «Základna» až do konce dobývání opustit. Pokud tedy zapomněl nějaký předmět v některém ze skladů, nebude již moci si ho vzít a používat při dobývání. Všechny předměty, které hráči chtějí mít k dispozici pro dobývání, je třeba mít v inventáři postav - v plné polní. V lokaci «Základna» nejsou žádné sklady - pouze boj! Výjimkou je pouze klan velící základně, který zde má svůj vlastní sklad.

2. Rozsah úrovní hráčů při zakládání BS. Při založení BS, si zakládající hráč může zvolit rozsah úrovní zúčastněných hráčů. Narozdíl od obvyklých bojů, rozsah úrovní pro dobývání může být mnohem vyšší, v rozsahu až ± 3 úrovně. V jedné skupině tak například mohou být postavy 6. až 12. úrovně. Hlavně kvůli tomu a k setření rozdílů v úrovních je zavedena možnost nákupu těžké výzbroje před bojem.

3. Možnost přepnutí mezi režimem vybavování a náhledem na obecný stav dobývání. Na rozdíl od zakládání bitvy v Arénách jednotlivých měst, má v režimu sestavování BS při dobývání, hráč možnost přepínat mezi oknem BS a lokací «Základna», kde je možné sledovat průběžný stav dobývání. Přejít na okno se stavem dobývání je možné kliknutím na ikonku "Mapa", zpátky se lze vrátit znovu přes ikonu «Bojové skupiny». Toto je velice důležité, aby všichni hráči měli motivaci ke změně bodového hodnocení. Při spouštění dobývání, se před všemi účastníky BS automaticky objeví okno načítání bitvy.

4. Pravidla a parametry obchodu se specialitami a těžkou výzbrojí. Obchod se specialitami a těžkou výzbroj je dostupný pouze při založení BS a po dobu jejího sestavování. Na skupinu připadá jakási standardní nabídka specialit a těžkých zbraní. Veškeré zakoupené vybavení se při dobývání generuje v bedně, která se nachází na místě spawnu postav skupiny. Bedna má omezený obsah, proto je třeba k výběru zbraní přistoupit uvážlivě. Nákupy mohou provést všichni členové BS. V případě, že hráč opustí BS před počátkem dobývání, na jeho konto se vracejí utracené kredity v plné výši, jím zakoupené předměty se ztratí z celkového sortimentu koupeného BS. Všechny předměty koupené pro dobývání jsou společně zobrazeny v jednom okně k nahlédnutí všem hráčům BS.

5. Zobrazení BS sestavených protivníkem. BS protivníka, které jsou plně připravené k boji, se zobrazují bez detailních informací, pouze s popisem rozsahu úrovní a slouží pro orientaci při sestavování BS klanu. Hráč nemůže ovlivnit výběr protivníka přímo (systém vybírá páry automaticky), ale zakladatel BS může připravit sestavu své skupiny takovým způsobem, aby k jeho oddílu bylo možné přiřadit co nejvíce BS protivníka.

...........................
3. Realizace dobývací bitvy
...........................

1. Poté, co bude sformována BS klanu a všichni její účastníci potvrdí připravenost, je zahájeno vlastní dobývání. Šturmmanager vybírá nejhodnější skupiny z obou stran podle úrovní zúčastněných postav a spouští bitevní mapu. Na mapě dobývání se nachází 5 klíčových bodů (checkpoints) o jejichž ovládnutí budou oba týmy zápolit. Na počátku bitvy patří všechny zástavy obráncům. Každá postav má v boji k dispozici omezené množství tahů (každý hráč 15 tahů). Limit tahu každého hráče je 40 sekund. Předpokládaná délka trvání jedné bitvy (za předpokladu, že nebude využit maximální možný čas) je 15-30 minut. Jeden hráč tak může během celého dobývání absolvovat 2-4 bitvy.

2. Šturmmanager. Spojování nejvhodnějších bojových skupin. Soupeři z plně připravených BS se stavem «Připraven», jsou přiřazováni systémem automaticky. Šturmmanager propočítává průměrnou úroveň všech postav, které jsou v BS a aktivuje 1, 2 i 3 oddíly. Na neúplný počet postav v BS se nebere ohled, protože se předpokládá, že jde o vlastní volbu všech účastníků BS. Jinými slovy, pokud hráči jedné skupiny nechtěli anebo nemohli přihlásit k boji plný počet postav ( 3 postavy na hráče), bitva je i přesto spuštěna. Minimum postav BS - 4 žoldáci (po 1 na každého hráče). Povolená odchylka na průměrnou úroveň postav je u protivníka ± 2 úrovně.
Kromě výběru BS podle průměrné úrovně, bere systém v úvahu ještě počet hráčů BS, maximální dosaženou úroveň u každého z hráčů a také počet postav v 1., 2. a 3. oddíle.

3. Počátek bitvy. Postavy se objeví na mapě. Na počátku bitvy se soupeřící oddíly objeví na protilehlých stranách protáhlé obdélníkové mapy, podle pravidel HxS - na každé straně 4 postavy, po jedné na hráče. Poblíž místa respawnu postav se nalézá bedna se specialitami a těžkými zbraněmi, tedy vybavením zakoupeným během přípravy na bitvu. Poté co hráči postava padne, má možnost do bitvy vstoupit se záložní postavou, aktivovanou před bitvou.

4. Úkoly útočníků. Cílem útočící BS je obsazení maximálního možného množství vlajek - checkpointů. Sekundární cíl - obsazení veškerých důležitých bodů na mapě. Při splnění tohoto úkolu získává útočící BS dodatkový bonus - body se znásobí 2x.

5. Úkoly obránců. Cílem bránící BS je udržení maximálního možného množství vlajek - checkpointů. Sekundární cíl - udržení veškerých důležitých bodů na mapě. Při splnění tohoto úkolu získává bránící BS dodatkový bonus - body se znásobí 2x.

6. Podmínky ukončení dobývací bitvy. Bitva je ukončena při následujících podmínkách:
a) oběma stranami byl vyčerpán limit tahů (15 tahů každého hráče);
b) útočící stran obsadila všechny body;
c) všech 5 bodů je v rukách bránící strany.
Při posledních dvou variantách, pokud ještě nebyl vyčerpán limit tahů, a na mapě zůstaly postavy protivníka, bude bitva pokračovat až do doby: dokud nepadnou, anebo neopustí bitvu v bodu východu anebo se nevyčerpá limit tahů.

7. Formulace výsledků dobývací bitvy. Výsledky mohou být následující:
а) «Naprosté vítězství» (při obsazení všech vlajek, při zabití všech soupeřů anebo jejich útěku,(obojí se automaticky počítá jako obsazení všech vlajek) body za vlajky se automaticky násobí koeficientem 2;
b) «Zvítězili jste» – obsazena nadpoloviční část vlajek;
c) «Totální porážka» - zrcadlový opak bodu «a»;
d) «Prohráli jste» - protivník má pod kontrolou nadpoloviční část vlajek.
Tyto formulace se objevují na obrazovce po skončení bitvy. Také je tam vidět klanem získané body a body dosažené postavami hráče.

Typické situace

1. Počátek bitvy. První tah. Standardně patří v dobývání první tah vždy útočící straně.

2. Respawn. Záložní postavy nastupují do bitvy. Při dobývání má hráč možnost nasadit do bitvy záložní postavy, které si již předtím připravil k boji a přidělil jim stav «K boji připraven». Pořadí, ve kterém se budou postavy objevovat, závisí na posloupnosti v jaké hráč u jednotlivých postav schválil připravenost k boji.

3. «Obklíčení». Obsazení bodu respawnu protivníka. Obsazení klíčového bodu, který se nalézá v místě respawnu soupeře, je bráno jako by protivník byl «obklíčen» a další vstup jeho záloh do bitvy není možný. Soupeřovi zbývající postavy se mohou pokusit tento klíčový bod znovu dobýt, pak bude přísun záloh opět možný.

4. Odchod protivníka z boje. Každá ze stran a každý z hráčů, může v libovolnou chvíli bitvu opustit, slouží k tomu bod odchodu, který se nachází na té straně mapy, kde se uskutečnil výsadek oddílu

5. Vynucené střídání postavou ze zálohy. Hráč má možnost volitelně provést záměnu svých postav. Potřebuje k tomu svou postavu vyvést z boje na bod respawnu. Po stisknutí tlačítka «Menu», se hráči otevře okno, kde má následující možnosti:
a) vstoupit do bitvy postavou následující v seznamu, kliknutím na tlačítko «Сменить» (Vyměnit);
b) definitivně odejít ze stávající bitvy a nevstupovat do ní již s rezervními postavami (kliknutím na tlačítko «Ukončit»), přeskupit se a přihlásit se k účasti v další dobývací bitvě.

6. Výpočet bodů BS po skončení dobývací bitvy. Po skončení dobývací bitvy se každé ze stran sečtou dosažené body, které jdou na dobývací účet klanu a jsou zobrazeny v hodnocení dobývaní současně s náčrtem všeobecného průběhu dobývání.
Body se sčítají podle následujícího vzorce: body vlajek + body osobního hodnocení hráčů klanu, získané v dané dobývací bitvě. Body vlajek (za obsazení/udržení klíčových bodů) se počítají prostým součtem počtu obsazených/udržených checkpointů. Přitom je třeba počítat s rozdílnou cenou jednotlivých bodů. Kupříkladu, checkpoint v místě respawnu útočících (se útočníkům) počítá za 100 bodů a checkpoint v místě respawnu obránců - za 500 bodů.
Sestava 5-ti vlajek pak stojí – 100, 200, 300, 400, 500 bodů. V případě, že budou zabrány všechny vlajky, se celkový součet násobí koeficientem 2. Cena vlajek je pro obránce přesně opačná: udržení vlastního respawnu je hodnoceno 100 body a obsazení soupeřova - za 500 bodů. V případě, že budou zabrány všechny vlajky, se celkový součet také násobí koeficientem 2. Rovnováhy se dosahuje tím, že nehledíc na nízkou cenu «rodného» respawnu, bez jeho udržení, není možné doplňování záloh.

7. Body osobního hodnocení hráčů při dobývání. V průběhu všech bitev při dobývání základny se kromě klanového hodnocení počítá i osobní hodnocení hráčů útočící i bránící strany. Hodnocení hráče se počítá z množství zabitých postav protivníka (důležitý faktor, protože vyřazené postavy se již nemohou dále účastnit probíhajícího dobývání). Při tom se také kalkuluje s úrovní zabité postavy (pokud je vyšší, počítá se s násobícím koeficientem, při nižší úrovni, koeficient dělí). Sem je třeba přidat i vlastní opravu.

vzorec vypadá následovně:
HH=(PošS-PošP)+(ZS-ZP)*100+Vz(CELK)

HH - Hodnocení Hráče
PošS - poškození způsobená postavami hráče soupeři
PošP - poškození obdržená od soupeře (pokud je rozdíl menší než 0, počítá se 0)
ZS - počet zabitých postav soupeře
ZP - počet zabitých postav hráče (pokud je rozdíl menší než 0, počítá se 0)
Vz(CELK) - celkový počet bodů za Vlajky (checkpoints) obsazené hráčem a držené oddílem při skončení boje

8. Příprava na následující bitvu. Po skončení bitvy se opakuje cyklus sestavování BS. Zvláštnost dobývání spočívá v tom, že pokud postava padla, není možné ji vyléčit až do úplného skončení všech akcí právě probíhajícího dobývání. Raněné postavy se mohou léčit v nemocnici anebo ponechat samovolně doléčit, stejně jako po běžných bitvách. Výbavu padlých je možné předat a použít u dalších postav hráče.

9. Nákres všeobecného průběhu dobývání základny. Nákres všeobecného průběhu dobývání základny dynamicky zachycuje měnící se počty získaných bodů a aktuální stav u obou stran. Prostor základny je hypoteticky rozdělen na tři obranné sektory: a) vnější, b) samotná základna, c) opevněná centrální část. V závislosti na úspěších útočící strany se nákres začne měnit na barvu útočníku anebo obránců. Krom toho se mohou načíst tři rozdílné sady map, každá z nich zachycuje to či ono pásmo obrany.

10. Zobrazení dynamiky průběhu dobývání pomocí šipek. K zobrazení dynamiky průběhu dobývání se na nákresu objevují šipky, znázorňující situaci v barvě útočníků (červení) nebo obránců (modří). Každých 5 minut se porovnává bodový stav obou stran a v závislosti na dynamice výsledku, jsou narýsovány konkrétní varianty.

11. Zobrazení nejlepšího hráče útoku/obrany. Kromě klanů, které se přihlásily k účasti na dobývání za jednu anebo či stranu, se po obou stranách nákresu dobývání zobrazují i osobní hodnocení hráčů, bojujících ve střetnutí. Souběžně s přezdívkou hráče je uvedeno i hodnocení, jakého hráč během dobývání dosáhl.

............................................................
4. Určení vítězné strany, stanovení nového držitele základny
............................................................


1. Po uplynutí doby vymezené na dobývání (90 minut), nebo za mimořádných podmínek (viz. níže), je určena vítězná strana a nový držitel základny. Vítězství jedné ze stran se počítá z rozdílu mezi součty bodů, které získaly klany útočníků a obránců. Určeni jsou také vítězové (1., 2. a 3. místo) osobního hodnocení hráčů, kteří se účastnili dobývání, za útočníky i za obranu.

2. Stanovení vítězství útočící strany. Útočící strana se stává vítězem při splnění následujících podmínek:
а) součet útočícími klany získaných bodů překročila součet bodů obránců o více než 15%;
b) u bránící strany, do vypršení stanoveného limitu nezbyly živé postavy, anebo schválně nesestavovala BS, v takovém případě nabývá účinnosti zvláštní systém postihů, kdy jsou útočícím přidány dodatečné body anebo se automaticky zvyšuje rozsah možných úrovní pro spárování BS.

3. Stanovení vítězství bránící strany. Bránící strana se stává vítězem při splnění následujících podmínek:
а) doba vymezená na dobývání (90 minut), uplynula, a útočící strana nedosáhla převahy o více než 15% bodů;
b) u útočící strany, do vypršení stanoveného limitu nezbyly živé postavy, anebo nebyla schopna sestavit BS po dobu 5-ti minut, v takovém případě nabývá účinnosti zvláštní systém postihů, obrana získává dodatkové body a automaticky se zvyšuje rozsah možných úrovní pro spárování BS.

4. Určení nového držitele základny. V případě vítězství útočící strany se klan, který získal nejvíce bodů, stává novým držitelem základny a CL získává přístup k rozhraní správce základny. V případě vítězství bránící strany, zůstává držitelem její dosavadní velící klan.

5. Rozdělení fondu obrany. Po skončení dobývání, nezávisle na tom, která strana zvítězí, se fond obrany rozdělí mezi tři nejlépe bodované klany obránců.

6. Vyznamenání za Útok a Obranu. Tři nejlépe bodovaní hráči obrany a 3 nejlépe bodovaní hráči útoku, získávají vyznamenání «Za útok» a «Za obranu» ("Nejlepší dobyvatel"?). Tato vyznamenání budou zobrazena v informacích o hráči a zvýší koeficientem veškerý vliv, který jejich držitel vybojuje svému klanu, v jakýchkoli následujících bitvách.

..................
5. Bonusy základny
..................

1. Stanovení daně z prodeje. Klan, který se stane držitelem základny, má možnost stanovit procentní daň. Daň se týká veškerých prodejů, které proběhnou v základnou kontrolovaném městě, s výjimkou obchodů «Premium». Nejvyšší možné zdanění je 10%. Daň je vybírána automaticky a připisována rovnou do trezoru klanu.

2. Volba vyhovujícího času pro následující dobývání. Držitel základny je také lehce zvýhodněn při volbě času následného dobývání základny. Představitel klanu si může vybrat nejlépe vyhovující čas z několika předložených termínů. Pokud se sám nerozhodne, systém vybere čas automaticky. Nezapomeňte však, že je možné měnit pouze čas dobývání. Konkrétní den v týdnu je nastálo vyhrazen pro každou ze základen jeden a stále stejný.

3. Jednorázový bonus vlivu klanu. Klan, který se stane novým držitelem základny, získává jednorázový bonus ke svému vlivu, 10000 bodů.




Poznámky: Popisy tlačítek jsem místy nechal v originálu, protože si nevzpomínám, že bych podobné překládal. Tato tlačítka jsou zvýrazněna červeně. Je možné, že nejsou v textovém souboru a narazíte na ně, tak jak jsou uvedeny. Pokud byste namísto nich viděli chybové hlášky typu "mn106", opište si je nebo udělejte screenshot a přepošlete mi je, díky.



Jinak co mě napadlo během překládání, tedy krom toho, že jsem ve škole tu ruštinu fakt flákal :), je na blogu.
 

zcoit © 2008 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba www stránek zdarmaWebnode