České stránky o hře Total Influence Online

Krátký souhrn nedávných úprav až do 0.13:1

10.09.2010 14:57

Změny, které do hry přinesla verze 0.13:0, jsou popsány v předchozích dvou článcích a tento text bude spíše o jejich dopadech a následcích.

Samozřejmě se objevila spousta bugů, pro nás celkem nezajímavé, jsou ty, které naprosto znehodnotily první uskutečněná dobývání, kde buď vítěze nebylo možné určit anebo základnu dokonce získal poražený. Pětiminutový odpočet nefungoval buď vůbec a hráči viseli na dobývání i 12 hodin, nebo se pro změnu nenuloval a čas jim propršel již mezi druhou a třetí bitvou (než si celá čtveřice připravila munici, lékárničky, zdravé postavy či dokoupila materál v BS - bylo již pozdě).
Časté diskonekty a lagy vedly dokonce k tomu, že bylo uspořádáno regulérní dobývání MOB v pondělí! Důvodem byla přítomnost programátorů na pracovišti (o víkendu nedělají), možnost sledovat síťový provoz i dobývání online a pokusit se nalézt řešení. To IMHO spočívá i ve změně umístění serveru, protože ztráty paketů jsou nejvyšší po přechodu na sito.relax.ru. Opravdu masivní lagy se začaly objevovat až po výpadku značné části ruské sítě, který však samotné servery TIO nečekaně ustály. Zdá se tedy, že příčiny budou jak v kódu TIO, tak na straně jejich hostingu. Mimochodem úterní nedostupnost byla opět zapříčiněna zhroucením trasy a nikoli pádem či odstávkou gameserverů - proto nedošlo k žádnému varování a nezmizely zprávy z klanchatu. Tzn opět problém na straně poskytovatele/připojení.


Bugů, které jsou nepochybně dílem programátorů Total Influence ovšem není nijak málo. S novými a upravenými mapami se opět (až nepochopitelně) vynořily staré známe nedostatky - nekorektní umístění objektů na mapách.
Můžete se tak setkat s neviditelnými překážkami, průchody skrze stěny, při generování mapy můžete být vrženi do uzavřeného prostoru bez možnosti úniku či střelby - a to i v případě, že vás polapí nízký plůtek zahrádky v Denveru :) (tzv "deja vu NY toilet"). Zákeřná verze tohoto bugu dokonce hráčům umožňuje z některých pozic střílet a působit poškození, zatímco soupeři při pokusu o útok systém sdělí něco ve smyslu, že "cíl není dosažitelný, je blokován" atp. No a nakonec tu ještě máme střelbu "ze tmy", kdy jeden hráč soupeře vidí a druhý ne, ačkoli jsou od sebe třeba pouze 7-8 polí.
Nenechte se zmást, soupeř nevyužívá dalekohled, ale jen bug :).
Nejčastějšími místy výskytu jsou různé keříky a ohrádky v Denveru, někteří jedinci již odhalili dobrá střelecká postavení a s oblibou vyráží cvičit jinak zranitelné snipery do Přežití.
Obecně se dá říci, že jakmile zjistíte nesrovnalosti mezi minimapou a skutečným rozložením objektů, mějte se na pozoru. Mapa by se měla generovat podle minimapy, kterou systém bere jako mustr (předpokládám:D). Pokud z nějakého důvodu vygenerovaná mapa "nelícuje" může se stát ledacos, včetně kritických bugů - i pro vás je tedy důležitějším zdrojem informací minimapa, ta jasně ukazuje zda vás objekt, kupříkladu automobil, kryje anebo ne.
Při generování map je zjevně ve hře příliš mnoho proměnných a na bezchybná bitevní pole si tedy budeme muset nějaký čas počkat, takže koukejte na minimapy :).

Poměrně úsměvným bugem je P90 získaná jako odměna za splněný úkol. Tyto "vyznamenané" zbraně totiž zapomněly převzít nové TTX a zarputile vyžadují při výstřelu 5AB. Ostatní nalezené či zakoupené P90 si již vystačí pouze se 4AB, inu jak se v Rusku říká, darované P90 na spotřebu nekoukej.
Omezením potřebných akčních bodů se ovšem z P90 stala poměrně dobrá sekundární zbraň, která působí solidní poškození a umožňuje tři výstřely i po přepnutí, navíc ještě s bonusem dalšího pohybu či léčení. Může být zajímavou pro granátníky, kteří mohou vycvičenou kombinaci gren/auto plně využít u Grozy a k RPG či granátům si pak přibalovat lehkou P90. Navíc jim kombo G/A dává celkem slušné šance i v MO, jen je potřeba si ohlídat růst dovednosti na automaty.
Další popularitu by mohla P90 získat i na šachtách, kde při kratší viditelnosti nebude její krátký dostřel až takovou slabinou (pokud vám nesvítí další postavy). Nepříjemná zůstává vysoká cena munice.

Podstatně nepříjemnějším bugem trpí nová superzbraň, M60. Při střelbě na 10-13 polí, pokud pálíte "do tmy" - na prostor kde máte soupeře, zbraň nepůsobí ŽÁDNÉ poškození! Jakmile vám soupeře někdo nasvítí, pak M60 učinkuje bezvadně. Tedy na dálku. Při kontaktní střelbě z těsné blízkosti se u ní pro změnu často stává, že namísto vysokého poškození dosáhnete pouhých 20-30dmg. Buď jsou nějak nesprávně vyplněny charakteristiky zbraně anebo chybný vzorec pro výpočty poškození. Minigun prý snad funguje :D.

Což se stále nedá říct o kruhovém útoku u šreka, který mi na střelnici momentálně deklaruje 151-200dmg (skill 86) a reálně způsobené poškození se pohybuje mezi 121-153, což je poměrně úspěch. Před aktualizací dával při prakticky stejném skillu standardně pouze ~128, polepšil se tedy o 33dmg. Alespoň něco, že podle originálních popisků by měl při tomto  útoku působit 160% poškození, tak na to zapomeňte :D.

Pokud v současnosti začínáte s postavou na lvl1 tak orientací na těžké zbraně určitě neuděláte chybu. Dosáhnout 2.5 jednotek dovednosti je se shotgunem na střelnici hračka i při vyšším skillu, na povolených 59 jednotek se z původních 35 dostanete za pouhých 9-10 výcviků. Pokud tedy investuje současně se žetonem i 3000 kreditů, naberete 10 jednotek za den...tři dny a jste plně připraveni :).
Pozor! Neopakujte výcviky ihned po sobě, hodinová pauza nebo v mezičase bitva jinou postavou, případně alespoň restart klienta výcviku jen prospěje. Při okamžitém opakování postavy z nějakého nepěkného důvodu působí figurínám mnohem větší dmg. A v tomto případě si navíc dávejte dobrý pozor i na stav shotgunu, klidně si s sebou berte i dva - přetížení postavy se na střelnici žádnou ztrátou AB neprojevuje, takže tam můžete jít třeba s celým skladem po kapsách.
Pokud nechcete z ekonomických důvodů s tréninkem přestat již na 58 bodech, pak doporučuji jít až na maximum. Se skillem 59 již můžete směle vyrazit do Rezervace beze zbraně a zbroje. Proč?
1. Máte velkou šanci, že vás systém nasadí proti jinému naháči, takže žádný stres - při nejhorším to bude pes či šrek :).
2. S naháčem se kupodivu více vydělává (což opět nahrává domluveným bitvám).
3. Skill 59 si již nemůžete pohnojit ani použitím jiné zbraně, přitom šance na nalezení něčeho ze sady shot/spas/pancor je poměrně vysoká.

Jackhammer a spas jsou nyní opravdu nebezpečné zbraně a co teprve až se dostanete ke kulometům!

Postava s touto dovedností se vám eventuelně může "v nějakém časovém horizontu - původně jsem chtěl napsat brzy :)" hodit. Pokud by se totiž ukázalo (víbůh), že prostory ve kterých se bude bojovat o krystaly, jsou plné úzkých hrdel, kde se postavy kumulují ( a za předpokladu, že mutanti i soupeři budou pravděpodobně hrávat třemi postavami )...
...pak se nabízí v podstatě pouze dva, možná tři, kandidáti na masovou destrukci - postava s kulometem (480kr 2-3 útoky s vysokým dmg), specialista s granátometem (~400kr 1útok - výhodou je naprostá přesnost) a teoreticky šrek s kruhovým útokem. Ten ale bude mít v dole i jiné úkoly, možná jej budete chtít chránit zbrojí, nepřetěžovat kladivem a případně nevystavovat zbytečným útokům. Navíc situace, kdy je kruhovým útokem možné opravdu zasáhnout více osob, ty se rozhodně naskytnou daleko méně často než 2-3 postavy stojící v předlouhém palebném poli M60 - bacha na friendly fire! :)
Mimochodem, potkat soupeře se skupinkou tří postav s M60 u každé, to bych snad ani nechtěl. A nepochybuji o tom, že se nějaký obdobně smýšlející dárce najde :D.

Pokud by se totiž u M60 odstranily bugy a dosahovala skutečně uváděných hodnot poškození, pak to bude IMBA zbraň, nablízko, na dálku, na plochu, na víc postav a dokonce i s možností střílet na "neviděné" soupeře ...navíc má onen lákavý bonus, který umožňuje odstraňování příliš natvrdlých spoluhráčů :).

Je možné, že v budoucnu dojde opět k nějakým korekcím, které těžké zbraně trochu omezí (tak jako zrušili moje oblíbené prostřelování stěn kulomety), ovšem specialista na těžké byl výhodnou postavou již dříve, takže úplné oslabení neočekávám.

Dalším sporným krokem je daň z pronájmu. To, že autoři věnují svůj čas a snahu daleko častěji zásahům v ekonomické části hry, je již delší dobu zjevné, a smutné. Tentokrát mi ale přijde , že vážně šlápli vedle. Silným znevýhodněním MO a koeficientem 4 se jim podařilo zlákat alespoň část hráčů do VV měst, i tak se jedná prakticky výhradně o lvl 4-6. Hlody o tom, jak se hrne armáda těchto levelů a následně bude hrát 7-10, pak 11-15 a ještě výš, se prozatím autorům nějak nesplnily. Nemají totiž důvod.
Ono to není slavné ani s tou kritickou masou hráčů ve VV městech - ta měla podle úvah autorů zapříčinit další zájem a strhnout i zbývající hráče...
Původních přibližně 70 dárců hrajících v D a MZ, plus těch 6 z NY, se opravdu navýšilo o zhruba 200 lidí - online ve všech VV městech dohromady.
Nyní daň připraví hráče o výdělek (a mě o plán na vyzkoušení výdělku u neperkované postavy :D). Jaká bude jejich reakce?
Máme tu minimálně tři varianty.

A) Hráči si nakoupí vlastní vybavení, každý dle možností. Chudší tedy budou hrát třeba s předměty +5. Jejich výdělky zůstanou stejné a tak se vylepšováními, spekulacemi anebo běžným nákupem brzy dostanou k prémiovému vybavení +20. Neubyde jich a řada dokonce oslabí - kvůli svému vybavení. Na to se těší autoři i platící :).

B) Hráči budou nadále používat pronájem. Nebudou tak mít žádné starosti a výdělky možná srovnatelné s MO. Výhodou bude specializace postav, získávání hodností a vlivu pro klan. Nevýhodou bude obtížné splácení výpujčky předmětů +10 a nemožné od +15.

C) Část hráčů se vrátí do MO. Nebudou mít důvod/chuť se 3-4 hodiny mořit intenzivním hraním, když i ti zdatnější dosáhou pouze na nevelký zisk (slabší ani nesplatí pronájem). Návrh jednoho z platících, aby daň u výpůjčky na 8 hodin byla nižší, mě opravdu rozesmál.
Pokud je po odečtení daně zisk u úspešné bitvy 500-1000kr, proč se trápit proudem co nejrychlejších bitev, když podobné ocenění mají i bitky v MO?

Autoři pravděpodobně počítají, že většina hráčů zvolí varianty A či B. Oprávněně?
Pokud opravdu v dohledné době spustí šachty a ukáže se, že jsou pro hráče výdělečné, pak možná. Tedy pokud pro změnu nebudou všichni hráči na šachtách a VV se nevylidní :D.

Jestliže hráči zjistí, že šachty jsou hratelné pouze pro maximálně vylepšené platící, pak asi nastane odliv do MO.

Úbytek soupeřů ve VV městech mohou mít šachty na svědomí i tak - dárci budou bojovat o vlastnictví výnosných šachet a celé aliance následně čekat na rádiu jako ostraha, ostatní hráči s vybavením se pak pro změnu budou pokoušet o těžbu anebo nájezd. Kdo zbyde ve VV?

Pokud šachtu získá klan/aliance s malým počtem hráčů, bude to asi přijatelnější pro nájezdy.
Nejtužší boje se dají očekávat v rozsahu 4-6, protože v tom má nyní hromada hráčů vypilované postavy s max. skillem a výbavou.
Hlavní otázkou zůstává vlastní systém organizace bojů o šachty a následné těžby/nájezdů. Bude je možné vykonávat kdykoli nebo pouze ve vymezených časech, jak je tomu u základen?
Každopádně zdanění se nevyhnete ani zde, snad jedině pokud by prodej získaných krystalů probíhal dle vaší úvahy, tedy samozřejmě až po skončení pronájmu :). Pokud ovšem bude váš zisk vypočítán okamžitě po ukončení těžby/nájezdu, budete o daň kratší.

Tržnice.
Tato aktualizace opět zamíchala kartami na trhu, nedávný článek o obchodování tak můžu pomalu smazat :(.
Hlavní podíl na tom má nový systém doplňování zboží, který zohledňuje počet hráčů ve městě. V MO a R se tak nyní zboží doplňuje mnohem častěji než dříve, to samozřejmě vede k určitému převisu nabídky i u předmětů, které byly dříve relativně nedostatkové, tedy HB a FEA zbroje, navíc se dá očekávat i další pokles zájmu. Předměty budou neustále přibývat, zatímco zájemců bude spíše ubývat - nikdo nepotřebuje těch zbrojí tolik, snad jen nárazově na vystrojení více postav. Nevím, zda se tyto zbroje ještě vyplatí prodávat (při zisku 100-200kr na 2k) či dokonce vylepšovat... Naprostý ležák se stal třeba z Dog Armor. Prodej obvazů v Prémiu vedl k poklesu ceny a vyšší nabídce, uvidíme na jak dlouho. Další nepříjemou změnou je zrušení prodeje raket v Rezervaci, což znamená, že je nyní bude možné koupit pouze v Prémiu anebo s daní, kterou sponzorujete další vybavení již tak bohatým klanům :(. Každopádně budou dražší.

Stabilní ceny si zachovaly zbraně, které se pravděpodobně intenzivně doplňovaly i dříve a žádný převis nabídky se tak nekoná. Dokonce se možná rozšíří i řady těch prodejných typů o pancory a možná i kulomety. Ceny vylepšených Jackhammerů poměrně vyskočily. Naopak, zavedení daně z pronájmu se cen předmětů +10 prozatím nijak nedotklo, ale na hodnocení je ještě brzy. Reakční doba tržnice je tak dva týdny :D.
Další nápor budou muset trhovci a překupníci ustát se spuštěním šachet. Pravděpodobně přibude cca 5 nových předmětů, u kterých se minimálně zpočátku dá očekávat vlna zájmu, která vyžene ceny (viz zavedení kulometů, Valu, SVD a DE, kdy byly první den ceny i na 20k).
Uvidíme zda se specielní zbroje objeví i mimo Premium anebo dokonce v SE verzích. Dalším zdrojem financí by se mohli stát vytěžené krystaly.
Původní idea byla, že vám je SC "přepočítá" na kredity ihned po dokončení těžby - podle jakési burzy. Nedávno zase autoři pracovali s myšlenkou na vylepšování předmětů s pomocí vkládání krystalů - třeba 5 krystalů do pažby vaší M4 a můžete s ní střílet za roh. Uvidíme za vám tedy krystaly zbydou a bude na vás zda a za kolik je přeprodáte či použijete, anebo je bude nutné odevzat a v případě zájmu pak posléze opět zakoupit u autorizovaného prodejce.

Šachty jsou již skoro na dohled. Termínu týden-dva sice nevěřím ani za mák, ale do konce roku by jsme sfárat mohli - samozřejmě bugy pojedou dolů s námi.
Pro úspěch (na jakékoli straně) bude asi nutné mít 3 co nejlépe poskládané postavy - samozřejmě ideální je i umět s celou trojicí hrát :).
Výhodou bude šrek, který dole lépe vidí. lépe detekuje ložiska plynu a vrty/vrtáky a může dotlačit kontejner s plnyme až k výtahu - nicméně toto jsou vše jen dohady.

Dnes naběhla nová verze 0.13:1, autoři se úpravou silver.dll opět pokouší odstranit lagy a výpadky, které postihují platící hráče na dobývání :).

 

 

zcoit © 2008 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode