České stránky o hře Total Influence Online

Pohyb

23.10.2008 19:01

     Poměrně rychlý postup na další úrovně a určitá absence pokročilých hráčů hrajících s nízkoúrovňovými postavami, má za následek stále častěji vídaný špatný pohyb postav u hráčů třeba i na úrovni 7.

Špatným pohybem mám na mysli především plýtvání kroky, zvláště viditelné je to na přístupu k bednám. Hráči často přistupují k bedně čelně a navíc i když jim body na otevření bedny nestačí namísto, aby si zvolili co nejlepší místo u bedny vzhledem k předpokládané trase odchodu v příštím tahu a se zbývajícími 1-3 kroky popošli či se dostrojili z minulé bedny, prostě odmáčknou konec tahu. V tahové hře má každý bod vysokou cenu a právě takováto zbytečná ztráta bodu, může být ten rozdíl mezi vyhranou nebo prohranou hrou.

Pokud jdete do neznáma, postupujte po jednotlivých krocích - neběhejte. Vyhnete se tak řadě potíží :).

Ideální postup je minout bednu v úhlopříčném pohybu a otevřít ji z rohu, předejde tak "obešlapování" kolem bedny. Samozřejmě záleží na umístění bedny a trase pohybu, bedna může být napasována mezi krabicemi a podobně.

Další chyba bývá k vidění u protilehlých beden v hangáru, zde se při úhlopříčném pohybu dostanete dvěma kroky od spodního rohu jedné bedny k hornímu rohu protější bedny - uděláte stejné dva kroky napříč hangárem, ale zároveň se o dva kroky přiblížíte ke druhým dveřím. Pokud tedy vstoupíte do hangáru s cílem odejít druhými dveřmi, ušetříte takto dva body.

Zelená trasa je správná, červenou použila postava na obrázcích a ztratila tak minimálně 1 AB.

Pokud navíc máme bedny blízko sebe a dostatek bodů, vystrojujeme postavu najednou až u 2. bedny. Nikoli hned u každé zvlášť, šetří to body a hlavně čas.

V hangárech však také číhá mnohé nebezpečí. Občasnou, ale hrubou chybou bývá zablokování dveří, případně zúženého prostoru ve středu hangáru. Postava, která tam ukončí tah, úspěšně zablokuje cestu všem dalším a mnohdy silně ovlivní průběh hry - samozřejmě blokování průchodů je občas možné i využívat proti soupeři. Dalším rizikem v hangárech Military bývají číhající psi :).

Zde ovšem průchod neúmyslně ucpal právě útočící pes...

Pokud plánujete ukrytí v budově, počítejte s tím, že před zavřenými dveřmi musí vaše postava mít alespoň 4 body. Pak máte zaručený vstup a zavření dveří zevnitř. Při menším počtu bodů zůstanou dveře otevřené... Pokud v nich navíc nechcete uvíznout, je potřeba nejprve kurzorem prozkoumat oblast za dveřmi - regály, zúžení a tak, a podle toho přidat potřebný počet bodů.

Při pohybu se také vyvarujte ucpávání mezer v bariéře a podobných užších míst, zvláště pokud máte v zádech postavu s M60 či Minigunem - obě tyto zbraně nerozlišují mezi bojujícími stranami a kosí postavy bez rozdílu.

Nepokoušejte se však s těmito zbraněmi ovšem střílet přes dveře či zeď, je to zbytečné plýtvání střelivem i body, ve hře se nic prostřelit nedá (kromě pletivových plotů:) ).

Pokud běžíte od soupeře a chcete se někde mimo dohled vystrojit, ponechte si 3 AB, zbude vám tak i na případné pohodlné prohození zbraní - samozřejmě budete potřebovat pouze 2 AB a zbylý krok můžete poté ještě dokončit.

Pokud chcete položit věci pro jinou postavu, je třeba mít na místě pokládky alespoň 2 AB - ačkoli vás to nebude stát ani bod. (Hra vám jinak napíše, že nemáte dostatek AB.) Jakmile položíte vak na zem, můžete opět dokončit svůj tah zbývajícími 2 body.

Pokud se chcete odpoutat od soupeře na otevřeném prostoru, je nejvhodnějším směrem úhlopříčný postup, jinak je samozřejmě ideální nějaký úkryt.

Při ústupu je třeba brát v úvahu kvality a omezení daného prostoru a výzbroj protivníka - například nemožnost střelby z AUG/AWP ve stísněných prostorech, 12 AB nutných pro střelbu z RPG, 6 polí dostřelu u P90 atd.

 

Pokud hrajete Horní vs Spodní v Military, většinou užívanou taktikou je odříznutí soupeře od zásob - tedy beden. Postava, která táhne první, vybíhá k nějaké vzdálenější bedně a naopak poslednímu hráči se ponechává nejbližší bedna či budova. Tento postup jednak umožní vybrat více beden a zároveň bývají všichni hráči vyzbrojeni zhruba zároveň. Samozřejmě pokud jste ten první v řadě, je dobré si nejdříve dobře prohlédnout rozložení mapy a možná umístění a dostupnost beden. A neběhat dlouhé vzdálenosti - často se vám může cestou nečekaně odkrýt bedna - ideální je tedy krokový postup.

Při pohybu nezapomeňte, že všechny budovy jsou navrženy s určitými taktickými prvky - např. hangár je 9 kroků dlouhý, postavu v protilehlých dveřích tedy spatříte až po vstupu atp. Všímejte si tedy pozic, odkud je možné nahlédnout či střílet z/do budov, ohrad a dalších prvků na mapě. Právě tyto znalosti vám umožní dobře se rozhodnout - předem pak můžete vědět, zda máte šanci dosáhnout dané střelecké pozice nebo se o to nemá smysl pokoušet a je nutný jiný postup. Samozřejmě vám tyto znalosti dobře poslouží i při skrývání.

Příklad postavení, ze kterého je možné vidět a střílet na dveře v jedné z ohrad - tzv. "krabiček".

Při všem pohybu nezapomeňte i na občasnou kontrolu zásobníku a prohození zbraní podle očekávané situace, dobré je také udržovat si přehled o tom, jaký dohled má který z protivníků - i to byste totiž při svém pohybu měli brát v úvahu :).

Útěchou může každému z nás být, že všichni děláme chyby a nestihneme domyslet všechno, takže občas můžeme porazit i opravdu dobré hráče :)).

 

 

zcoit © 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode