Doplněno 31.10.2009
Ve hře si můžete najmout jako spolubojovníky, kromě žen, mužů a horníků, také psy. Se psem tak můžete mít až sedm postav. Pokud si připlatíte 15.000 kreditů za službu rozšíření počtu žoldáků, pak až 9.
Psi se odlišují hned několika drobnostmi. Stojí pětinásobek, tedy 2500, v každém tahu mají k dispozici 17 bodů, zatímco lidé 15 AB, a vidí o jedno pole dál - 10. Navíc si můžete vybrat hned ze tří plemen, německý ovčák, sibiřský husky a dobrman.
Bez ohledu na rasu, je jediné vybavení, které mohou použít v boji, speciální ochranná vesta. Útočí pouze z těsné blízkosti svými tesáky, ale zase důkladně, 50-60 za 5 AB, mohou tedy zaútočit třikrát a ještě mají dva body k dobru. Nyní s novými perky je možné použít i zesílený útok za 8 AB.
Nový perk jim dal i schopnost se léčit, můžete ji využít jednou za tři kola. Nemohou se léčit, ale mohou se naučit jiným schopnostem než lidé. Na druhé úrovni se psům nabídne nezbytná možnost otevřít dveře, na čtvrté se mohou naučit i zavřít. Další možné schopnosti psům umožňují zvýšení šance na kritický zásah, zaslechnout protivníka za zdí a štěkotem na něj upozornit spoluhráče či v určitém okruhu vyčenichat stopy protivníků. Plus tři stupně zvýšeného zdraví, odolnosti a obrany.
Jak tedy bojovat se psy nebo proti nim?
Pokud jste si pořídili pejska, máte v boji řadu možností.
Pro boje s osamoceným psem jsou ideální malé mapy, kde rychleji najdete protivníka. Jestliže začíná neozbrojený, je to šance, jak jej zaskočit ještě nevybaveného. Jinak nezbývá než využívat většího "dohledu" a více bodů pro manévrování na omezenějším prostoru, využívat krytů k překvapení protivníka.
Ještě více než u lidských postav, je zde tedy výhodný postup po jednotlivých polích - je tak možné spatřit soupeře a přitom nebýt viděn. Pokud máte dostatek bodů a možnost napadnout záda soupeřovy postavy, využijte toho.
Na konci tahu stavte psa tak, aby okraje jeho vidění kontrolovaly možné východy a pozice soupeře, v ideálním případě pak můžete sledovat jeho pohyb několik kroků než je pes vůbec spatřen.
Zpočátku jsou nepříjemným omezením každé zavřené dveře. Samotný pes má proti vyzbrojenému soupeři menší naději, musí se dostat až do kontaktu a z toho pramení jeho zranitelnost.
Ve skupině jsou již jeho možnosti větší, odkrývá větší prostor a může tak posloužit odstřelovačům. Naopak vojáci jej mohou krýt, otvírat mu dveře anebo k němu i přilákat postavy protivníka.
Psi na vyšších úrovních již mají vysoké hodnoty zkušeností v boji zblízka - připisují totiž body pouze do této jediné specializace.
Dobře si rozmyslete koupi zbroje pro psa, 750 kreditů plus případné opravy a využijete ji jen poskrovnu. Pes ji může nosit až od druhé úrovně a v podstatě se hodí jen v Rezervaci a tedy do konce 3. úrovně. V Denveru jsou protivníci natolik vybavení, že pes je tam spíše jen jako osvětlovač. Ráj psů v Military je pro změnu přístupný pouze bez výbavy.
Tento návod je již v mnohém zastaralý, protože byl vytvořen ještě před zavedením řady nových schopností, které výrazně mění možnosti hry se psy. Momentálně je pes v MO velice nepříjemný protivník, hlavně díky možnosti doléčení, ale počítejte s tím, že široká paleta nabízených placených schopností řádně vyčerpá vaše kredity :).
Boj proti psům.
Nejnebezpečnější jsou malé mapy, pokud tedy začínáte bez výzbroje a předpokládáte, že protivník je pes, snažte se okamžitě ustrojit, třeba i do mizerných hadrů a ozbrojte se klidně i hasákem.
Zavírejte dveře.
Vhodnější zbraně jsou brokovnice a automatické.
Pozor na SKS (navíc 7AB) a další jednoranné zbraně, zvláště při střelbě podél zdí často minou. Pokud tedy máte možnost, poodstupte od stěny, výrazně tak zlepšíte vaše šance na dobrý zásah. Toto samozřejmě platí při střelbě na jakýkoli cíl.
Využívejte beden, plotů a dalších překážek, přes které lze střílet a které musí pes při útoku obcházet.