České stránky o hře Total Influence Online

Šachty - základní přehled

12.12.2010 18:29

    Bohužel se prozatím autoři nenamáhali vydat žádné oficiální informace. Pravděpodobně čekají až se dosáhne nějaké rovnováhy a možná i na dokončení osazenstva a výbavy. Existuje sice jeden uniklý dokument z testování, bohužel není příliš přesný, ale dává aspoň rámcovou představu o záměrech tvůrců.
V prvním díle seriálu se tedy zaměřím hlavně na obecný popis šachet, postupem času bude text upřesňován podle nových poznatků, aktuální informace můžete najít i na fóru.

Šachty jsou, narozdíl od základen, přístupné kdykoli, kromě doby mezi začátkem a ukončením dobývání vojenského postavení ovládajícího danou šachtu.
Hráč zde může zvolit jednu ze tří činností.

Těžbu krystalů, Ostrahu a Nájezd.

Těžba krystalů je přístupná všem hráčům - s postavami v rozsahu zvolené šachty.
Nájezd je přístupný pouze hráčům, kteří nejsou v klanu či alianci vlastníka základny.
Ostraha je naopak přístupná pouze hráčům, kteří jsou v klanu či alianci vlastníka základny.

Volba činnosti je vám nabídnuta poté, co vstoupíte na šachtu a stisknete tlačítko "Těžba surovin". My tedy máme na výběr mezi Těžbou a Nájezdem.
Vlastník má na výběr mezi Těžbou a Ostrahou.

Před vlastní volbou činnosti je třeba si aktivovat vybrané postavy - podobně jako si připravujete postavu ještě před vstupem do Arény. Pro činnost v šachtě důrazně doporučuji aktivovat trojici postav. Máte tak daleko vyšší šance na úspěch. Narozdíl od Arény se zde počet postav nijak neořezává a nevyvažuje, pokud tedy soupeř nastoupí s jednou nahou a vy se třemi dobře vyzbrojenými, pak dojde k masakru tři na jednoho...

Aktivované postavy musí být zdravé a musí mít výstroj a výzbroj odpovídající rozsahu šachty! Pokud si aktivujete tři postavy a dvě budou nedoléčené, ocitnete se v šachtě pouze s jednou zbývající.
Jestliže máte aktivovaných postav méně než 3, systém to bere jako vaše rozhodnutí hrát s nižším počtem postav.

Proto si poté, co na šachtě stisknete tlačítko "Těžba surovin", pozorně prohlédněte ikonky svých postav nahoře nad symboly činností. Podle avatarů anebo najetím kurzoru myši, si ověřte, že opravdu máte vhodnou a kompletní trojici postav.

Délka tahu je 60s. (Bůh ví, jako to všichni ti pomalí mutanti stihnou :D.)

"Činnost na šachtě není časově omezena."
Tuto šalamounskou citaci tvůrců z testdoku zpochybňuje řada případů předčasného ukončení (což je vždy prohra). Prozatím není jasné, zda se jedná o bug anebo je omezení nastaveno na nějaký počet tahů po inicializační události. Například: zabití posledního soupeře/mutanta + 15 tahů = konec šichty. Pozn.: Zdá se, že omezení je opravdu na počet tahů v prázdné šachtě - odpočet se tedy spouští po likvidaci všech ostatních forem života a je možné, že se počet povolených tahů v prázdné šachtě pro horníka a nájezdníka liší. Dokonce možná hraje i roli, zda byl před vyčištěním šachty vrták použit anebo nikoli.

Chat na šachtě funguje pouze mezi dolujícím a ostrahou, komunikace s nájezdníkem není možná. Tolik k případné snaze o domluvený podíl :D.

Útěk ze šachty je možný odpovídajícím východem (podle typu činnosti) a až poté, co je zahájena samotná těžba. Odchod bez krystalů je vždy hodnocen jako porážka, ať nájezd nebo těžba.

Existují čtyři šachty, pro každý z "dospělých" rozsahů jedna. Liší se počtem krystalů a silou mutantů. Na každé šachtě je 10 mutantů a 2-3 vrty.

Šachty:

1.
rozsah:  4-6
krystalů: 1000
lvl mobů: 6
HP mobů: ~158
zbroj mobů: 210

2.
rozsah:  7-10
krystalů: 1300
lvl mobů: 10
HP mobů: ~174?
zbroj mobů: 220

3.
rozsah:  11-15
krystalů: 1600
lvl mobů: 15
HP mobů:
zbroj mobů:

4.
rozsah:  16-20
krystalů: 1900
lvl mobů: ?
HP mobů:
zbroj mobů:
__________________

Živočišné druhy v podzemí

Mutant obecný, tzv. Krab
napadají veškeré vetřelce bez rozdílu. Jejich AI je slabá, výzbroj (?) a výstroj průměrná, úroveň je pravděpodobně v celém rozsahu dané šachty, občas můžete zaznamenat přítomnost pouze slabších kusů (podle levelu vygenerovaných Freaks na počátku bitvy - jeden z prvních dnů jsem měl Freaks jen 5.lvl).
Pro 4-6 jsou tedy obvykle mají asi 158HP (114HP za 6lvl +44HP za perk zdraví) a bůhví jaký (max?) skill. "Vidí" pravděpodobně celých 15 polí a po prvním zahlédnutí vás již dokáží lokalizovat i na 17 polí, v tahu mají k dispozici 15AB - tři útoky pěstmi.
Útočí pouze kontaktně - pěstmi.

Když vás zahlédnou (vy je nemusíte), nijak netaktizují a vyrazí rovnou k vám. Pokud nemají dostatečných 5 AB na útok, pak dojdou pouze těsně k vaší postavě a vyčkají na váš příští tah. Ideální je tedy mít na konci tahu již v ruce shotgun nebo alespoň mačetu.

Jakmile se jednou dostanete do kontaktu, pak vás již dokáží "stopovat" - vždy ví, kam vaše postava šla. Není tedy vhodné se na rozcestí chodeb ukrýt za tři rohy (na místo, kde byste běžného soupeře setřásli i se psem) - pokud se k tomuto místu může mutant dostat jinou cestou za méně než 11AB. Je totiž jisté, že jasnozřivě zvolí kratší trasu, najde vás a ještě praští. S jeho radarem je tedy nutné počítat a je možné ho použít i proti soupeři.

Jedinou zákeřnější akcí, kterou má naprogramovánu, je obklíčení/blokování postavy. Nezůstávejte tedy stát těsně u stěn, mezi dvěma vozíky a podobně. Jakmile se objeví 2 a více mobů, budou se snažit vaši postavu obstoupit a zablokovat. V dalším tahu pak využijí své 3 útoky... V poslední době již také mírně "zmoudřeli" a nestoupají si již tak pravidelně mezi vaše dvě postavy (se zbraněmi nablízko).


Mutant zákeřný, tzv. Vrhač
základ asi stejný, k boji však využívají balvany, které metají na nebohé návštěvníky. Prozatím neaktivován.






__________________

1. Volba činnosti: Těžba

Cíl: Vzít vrtnou soupravu, najít vrty, provést těžbu, sebrat soupravu s krystaly a odjet. Během činnosti odolat útokům mutantů a nájezdníka. Lze povolat pomoc ostrahy.
Poplatky:
Šachtě 10% odneseného množství (vždy)
Ostraze 40% odneseného množství (pouze pokud použijete vysílačku) - platíte i pokud ostraha dorazí již po boji a možná, že i když ostraha nepřijde :D

Po zvolení činnosti se otevře potvrzovací dialog, zde máte poslední možnost kontroly svých postav. Opět můžete na avatarech zjistit jméno, level, zbroj a samozřejmě hlavně počet postav.

Jakmile se rozhodnete pokračovat, je potřeba klikat na spuštění těžby tak dlouho, dokud vás systém nenabere. Požadavků může být více než je schopen zpracovávat, mějte tedy trpělivost.

Jakmile se dočkáte přijetí (systém vás zařadí na seznam "Těžba"), rozběhne se 5-ti sekundový odpočet, po kterém se již ocitnete na dně šachty před výtahem. Tímto vchodem budete důl i opouštět. Zbylé tři exity vidíte na zbývajících stranách minimapy, jedním z nich přijde nájezd.

Pár kroků vedle vás svítí bedna s vrtnou soupravou a vysílačkou. Vrtná souprava váží 100 jednotek a každé použití stojí 3AB, rádio má hmotnost 50 a jednorázové použití stojí plných 10AB. Vrták budete potřebovat určitě, vysílačku jen pokud máte v úmyslu žádat o pomoc ostrahu.
Jestliže máte slabší postavy, proč pomoc nevyužít - zaplatíte za ni "jen" 50% odnášených krystalů. Což zase nemusí být tak moc, vzhledem k jejich ceně a ceně oprav a munice, které by vás jinak stál střet se silným soupeřem a/nebo mutanty.

Seberte tedy z bedny co uznáte za vhodné, rádio je dobré přemístit na nějaké dostupné ovšem skryté místo v centru šachty, anebo alespoň na trase vašeho postupu. Pokud jej necháte v bedně, může Raider vysílačku sebrat anebo vám svými postavami zabránit v případném použití. Vydejte se na cestu do šachty.

Na každé mapě se nachází 4 místa, kde se může nacházet vrt. Podle situace jsou při spuštění bitvy zvoleny a aktivovány 2-3 vrty. Mezi vrty je poměrově rozděleno celé množství krystalů v dané šachtě. Při dvou vrtech je tedy v každém polovina krystalů.
Celkový počet tahů na kompletní odvrtání krystalů je vždy 10. V každém tahu tedy na libovolné šachtě vytěžíte 1/10 celkového množství krystalů (na šachtě1 to bude 100krystalů, na šachtě4 190). Při přesunu k dalšímu vrtu nesete váhu vytěžených krystalů, což vás může zpomalit (přetížení). Trojvrtné šachty jsou tedy tahově náročnější - 3x3AB za instalaci vrtáku, 3x3AB za demontáž, o jeden přesun více, navíc po každém dokončeném vrtu je souprava těžší.

Když najdete vrt, obezřetně si obhlédněte okolí - pozor na zbytečně vyplašené mutanty - a zvolte vhodné obranné stanoviště. Případně, pokud jste blízko některému z bočních vchodů, můžete dva žoldáky postavit do léčky. 
Jakmile totiž spustíte vrtnou soupravu, přejde vaše jméno na seznam "Těžba zahájena" a je vám přiřazen Raider, aktuálně první v pořadí čekajících nájezdníků.
(Toto je tvrzení autorů, ve skutečnosti vás systém může přidat na seznam TZ jakmile skončí 10. tah - pokud má přebytek Raiderů. Návštěvu pak můžete čekat hned v 11. tahu, bez ohledu na to, že jste vrt ještě ani nenašli :D.)
Po ukončení svého tahu již obvykle uvidíte jak se s červeným nickem připojil Raider. (většinou však až po 10. tahu)
Pokud tedy chcete využít přítele na telefonu, je ten pravý čas investovat drahých 10AB do vysílačky - dokud je nájezdník ještě daleko a pravděpodobně jej na chvíli zdrží mutanti.
Použití vysílačky vás zařadí do seznamu "Volání o pomoc" a je vám přidělen hráč, aktuálně první v pořadí čekající ochranky.

Mimochodem, již před sestupem si můžete zkusit proklepnout potenciální ostrahu. Podíváte se, která aliance/klan vlastní šachtu a u výpisu klanů vidíte i kolik z jejich členů je online. Případně můžete jít ještě hlouběji a omrknout jednotlivé připojené členy, kde právě sedí - když jich je několik přímo na základně, má cenu uvažovat o pomoci. Pokud není z celé aliance jediný hráč online, anebo jsou všichni členové práve v bitvě v Military Zone, je vcelku zbytečné utrácet 10AB za použití vysílačky.

Při smrti postavy nesoucí vrtnou soupravu, vypadne souprava i veškeré shromážděné krystaly na zem. Na místě padlého se objeví známý ruksak.
Instalovat/přenášet/předávat/demontovat soupravu může kterákoli postava, vždy se objeví dialog s nastavením množství krystalů. Pokud přemístíte pouze část nabízeného množství, zbytek bude nenávratně ztracen.
Příklad: při předávce 500 krystalů mezi postavami zadáte předat 300, u cílové postavy se objeví souprava+300 krystalů; u původní nezůstane nic = 200 krystalů zmizelo.

Se soupravou může manipulovat i pes. Sice není schopen otevírat bedny a sbírat batohy ze země, ale předat vrtačku mu můžete a on dokáže vrt zahájit i ukončit a odejít se soupravou. Bohužel bez krystalů. Pokud byste na psovi měli lehkou zbroj a dokázali tak unést aspoň 1 krystal, mohl by vám zachránit výhru :D.

Jakákoli postava pojme množství krystalů pouze do své maximální nosnosti. Přebytek bude opět ztracen.
Příklad: nosnost postavy je 1500 a nesete 712 jednotek; v inventáři vám tedy zeleně svítí údaj 712/1500 > zadáte přesunout 1000 krystalů > v inventáři rudě svítí údaj 1500/1500 (-12AB) a postava nese 788 krystalů. 112 krystalů zmizelo, protože se nevešlo do max. nosnosti - bylo tedy lepší předem přesunout předměty o váze alespoň 112 k jiné postavě.

__________________

2. Volba činnosti: Nájezd

Cíl: Sebrat vytěžené krystaly a dopravit je k některému ze tří vchodů. Odolat útokům mutantů a překonat odpor dolujícího hráče, případně i ostrahy.
Poplatky: 0 (vše získané je vaše)


Po zvolení činnosti se otevře potvrzovací dialog, zde máte poslední možnost kontroly svých postav. Opět můžete na avatarech zjistit jméno, level, zbroj a samozřejmě hlavně počet postav.

Jakmile se rozhodnete pokračovat, otevře se dialog s procenty připravenosti. Ty se mohou měnit v závislosti na tom, jak se rozrůstá či zkracuje seznam "Těžba" a jak se blížíte k první pozici v seznamu nájezdníků. Jakmile se ocitnete na první pozici, vyčká systém na signál "Těžba zahájena" a přiřadí vás nejbližšímu kopáči.

Na mapě se objevíte v jednom ze tří vstupů, odejít můžete kterýmkoli z nich. Jediným nepoužitelným vstupem je výtah.

Pokud se vám podaří zabít některou z postav soupeře, pozorně sledujte zda nemá batoh. Můžete tak získat vrtnou soupravu anebo vysílačku. Přítomnost rádia znamená, že hráč nevolal o pomoc, nájezdník sice rádio používat nemůže (ani na cílené přivolání posil protivníkovi - aby bylo víc fragů :D) ale ukořistěním může zabránit ve volání horníkovi.

S ukořistěnou vrtnou soupravou pak můžete zacházet naprosto stejně jako těžař (občas se dokonce stane, že po zahájení těžby na vás systém pošle dalšího nájezdníka - pro počítač jste se prostě stali horníkem :D).


__________________

3. Volba činnosti: Ostraha

Cíl: Ubránit dolujícího hráče před útoky mutantů i nájezdníka.
Poplatky: 0
Zisk: ? je otázkou zda 50% těžby dostane přímo chránící hráč anebo klan anebo nějaký poměr ??

Hráč z klanu či aliance vlastnícího postavení, které ovládá šachtu, si může zvolit Ostrahu. Poté proběhne sformování jednotky ze zvolených postav. Potvrzení, kde je poslední možnost kontroly a po odkliknutí již jen přesun hráče na seznam "Ostraha". Následně je systém asi podobný Nájezdu, hráč pravděpodobně uvidí procenta a čeká. Jakmile se dostane na 1. místo seznamu "Ostraha", je spárován s nejbližším voláním o pomoc.

Ostraha nemůže na šachtě nijak manipulovat se soupravou. Nejenže se soupravou a krystaly nemůže šachtu opustit, ale nemůže ji ani zvednout/převzít a poponést k východu (a pomoci těžce přetíženému horníkovi utéct = vyhrát).

__________________

4. Volba činnosti: Výcvik...:D

Čtvrtou formou činnosti na šachtě je výcvik. Nemá však vlastní ikonu :).
Šachty jsou v podstatě střelnicí granátníka.
Obrovskou výhodu pro granátníka představují vaše další postavy a hlavně možnost použít je v jednom tahu, díky tomu mu mohou nahrávat i více, než výborní spoluhráči.

Nejlepší volbou pro výcvik je patrně raid a RPG+0/+1. Nájezd volíme, kvůli rychlejšímu kontaktu se soupeřem, navíc horníci bývají měkčí. RPG je zase výhodné kombinací cena/skill - granáty či suby stojí totiž v současnosti prakticky stejně jako rakety, které však mají 12AB.
Pokud by se cenové relace změnily, ideální zbraní by pravděpodobně byly suby. Přesné a umožňující velké manévrování.

Základním pravidlem grenadýra ve výcviku je nezabíjet :).
Bitva tak vyžaduje trochu více přepínání mezi postavami a dobré připojení. Samozřejmostí je vyhledávání dobrých postavení pro RPG, tak abyste při střetnutí měli co největší šanci pálit.
Po odkrytí soupeře pak obvykle zahajujeme střelou z RPG přímo na zdravé postavy anebo míříme těsně vedle raněných. Ostatní postavy se snažíme dostat z dráhy střely i ohniska výstřelu. Kvůli odchylce to není vždy úplně možné, ale naštěstí se jedná o vlastní postavy a nikoli spoluhráče a tak můžeme jít i do libovolného rizika.
V ideálním případě zasáhneme jednoho či více soupeřů a těžce je zraníme, jejich konečnou likvidaci přenecháme zbytku jednotky (například "neperspektivní" postavě zcela bez perků :D).
Vítězství je samozřejmě důležité, protože dává mnohem vyšší skill. Proto je občas lepší volbou promptní likvidace prchajícího nosiče přímým zásahem RPG.

Pozor na různé důlní vozíky bránící v pohybu, granátník má jen 3AB.

Pokud chcete zkusit tuto formu výcviku i z pozice horníka (proti těžším soupeřům), pak před začátkem těžby doporučuji všem postavám dát po pár nepoužívaných nábojích (USP/VSS). Na vhodném místě pak můžete umístit lákavý "batůžek". Vybrat přijatelnou pozici a odklikat tahy až do příchodu nájezdníka.

V brzké době se dají očekávat nějaké úpravy chování v šachtách a je možné, že horník nebude moci utéci bez boje... pak se možná síly hráčů vyrovnají, respektive ti slabí a bez zbrojí přestanou chodit těžit.




__________________
     
Funkce

Řazení v seznamech:

 a)
Těžby, které mají značku "Těžba zahájena" a nemají přiřazenu značku "Nájezd", se řadí do seznamu čekajících podle času, ve kterém získali značku "TZ".
Analogicky těžby, které mají značku "Volání o pomoc" a nemají přiřazenu značku "Ostraha", se řadí do seznamu čekajících podle času, kdy bylo aktivováno "Vop".
 
 b)
Pokud nejsou seznamy "Těžba zahájena" a "Nájezd" ve stejné chvíli prázdné, tzn. v každém je alespoň po jedné položce, první položky z obou seznamů se spárují. V tu chvíli je těžbě přiřazen nájezdník a zároveň je smazán ze seznamu "Nájezd".

 c)
Pokud nejsou seznamy "Volání o pomoc" a "Ostraha" ve stejné chvíli prázdné, tzn. v každém je alespoň po jedné položce, první položky z obou seznamů se spárují. V tu chvíli je těžbě přiřazena ostraha jako spoluhráč volajícího a zároveň je smazána ze seznamu "Ostraha".

Tento systém by měl zabránit dvou nájezdům na jednu těžbu (což sem tam bývá mezi reportovanými bugy :D).

  __________________
      

Ukončení bitvy:

Ostraha:
Bitva končí když:
- všechny postavy opustily mapu anebo padly
- souprava s krystaly byla vynesena z dolu ať nájezdíkem nebo stranou horník/ostraha

Nájezdník:
Bitva končí když:
- všechny postavy opustily mapu anebo padly
- souprava s krystaly byla vynesena z dolu ať nájezdíkem nebo stranou horník/ostraha

Těžař:
Bitva končí když:
- všechny postavy opustily mapu anebo padly
- souprava s krystaly byla vynesena z dolu ať nájezdíkem nebo stranou horník/ostraha

Systém sleduje zda byla vynesena souprava s krystaly, ke které straně patřila postava a jaké bylo množství krystalů.

__________________
      

Rozdělení vytěžených surovin

Suroviny se rozdělují až poté, co byla souprava vynesena z šachty. Pokud bitva skončila a souprava nebyla vynesena, žádný z účastníků neobdrží nic. Získané krystaly se automaticky konvertují na herní valutu "krystal", v kurzu 1 vytěžený krystal za 1 krystal valuty. Valuta se připisuje na účet hráče/klanu vlastníka šachty.
Možné varianty:
- soupravu vynesl nájezdník. Všechny získané krystaly dostává nájezdník.
- soupravu vynesl těžař a značka "Ostraha" není aktivní (tj. až do okamžiku výnosu nebyla ostraha volána a nepřišla). V takové situaci bere 90% horník a 10% krystalů získá vlastník šachty.
- soupravu vynesl těžař a značka "Ostraha" je aktivní (tj. v momentě výnosu byla ostraha přiřazena k misi). V takovém případě získá 40% vyneseného množství ostraha, 10% krystalů vlastník šachty a 50% zůstane horníkovi. (???tak jak je to s těmi  %??)


Určování výsledků
Nájezdník
-vynesl (úspěšný nájezd)
-nevynesl (neúspěšný nájezd)

Ostraha
-vynesl těžař (úspěšná ostraha)
-vynesl nájezdník (neúspěšná ostraha)
-nevynesl nikdo (nešikovná ostraha)


__________________
 

Dobývání stanovišť

Dobývání postavení ovládajících šachtu je podobné běžným dobýváním. Systém bitev a jejich zakládání se nijak neliší. Doba trvání je však pouze 1 hodina namísto 3 hodin při dobývání základen.

 

 __________________
 
Prodej krystalů     

Prodej krystalů je možný přes určené rozhraní. Minimální prodávané množství v transakci je 1000 krystalů, maximální 5000. Kurs je pohyblivý, momentálně asi uměle vytvořen, později by se mělo jednat o poměr nabídka/poptávka.

Uvažovaný byl (je??) i prodej přímo mezi hráči v tržnici. Cena by měla být udávána za 1000 krystalů (aby se zamezilo cifrám typu 4.75329) a minimální prodaváné/kupované množství by opět bylo 1000 krystalů. Momentálně nemožné, protože krystaly se okamžitě převádí na valutu a není možné s nimi nijak manipulovat v inventáři. Počkejme si na crafting a implantáty, tam by krystaly teprve měly získat svůj význam.

Zároveň se spuštěním implantátů, anebo dokonce i dříve, by měl být spuštěn i prodej krystalů. Ovšem nikoli hráči nýbrž jakýmsi SC dealerem. Pak bude teprve možné získat nějaká data poptávky.

Momentálně má na kurs krystalu údajně vliv prodej takto:

1000 prodaných krystalů sníží kurs o 0,01 na 10 minut.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zcoit © 2008 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba www stránek zdarmaWebnode