České stránky o hře Total Influence Online

Systém prý hře vdechl nový život.... a asi si zapomněl vyčistit zuby.

23.06.2010 19:23

    Nový systém přinesl do hry poměrně zásadní změnu, verze 0.12:0 se tak stala další zlomovou po 0.06:0, už teď se děsím v0.18. Pokud tedy se hrou právě začínáte a narazíte ve starších příspěvcích na nějaké nesrovnalosti či nesmysly, jsou to pravděpodobně relikty tehdejších verzí hry a díky tomu, že se asi k opravám již vracet nebudu, máte skvělou příležitost sledovat historické proměny TIO :).


Nováčci již skutečně nemohou okusit bitvy jinde než v Rezervaci a univerzálním Military Outpostu. Všechny města s povolenou výbavou jim jsou, až do dosažení úrovně 4, nepřístupná. Což je zrovna nyní veliká škoda, protože omezené vylepšení výbavy by chránilo veškeré hráče i v těchto městech - ovšem pravděpodobně za cenu částečného vylidnění Rezervace. Důvodem limitu 4-20 bude ochrana proti multiúčtům.
Nováčkům může tato ochrana být celkem ukradená, co je ovšem bude značně trápit, je nutnost rychlého pořízení výbavy. Dřívější možnost hrát nahou postavou lvl1 proti jiné nahé postavě lvl1 - kopat všechny ozbrojené a oblečené a doufat, že se objeví pes kterého zavřeme v hangáru a budeme ho pomalu rožnit oknem... to už je minulost. Jediná šance nyní bude v HxS, sami si jej založit a nabrat tři plně vybavené spoluhráče, kteří naháči dopřejí čas na ustrojení. V úvahu přichází ještě týmová bitva, ovšem poslední změna komplikuje i tuto možnost.

Vrátím se ještě k multiúčtům, nově je takto definováno i hraní na dvou (a samozřejmě i více) účtech po sobě. Zatímco dříve pravidla i administrátoři, celkem logicky, postihovali pouze hru více účty současně. Bohužel staré účty nelze zrušit, maximálně můžete vyprázdnit a smazat vytvořený charakter/jednotku.
Bez nebezpečí tedy můžete, v tuto chvíli, vlastnit pouze jediný účet! To znamená jeden login/heslo. Na tomto účtu je možné vytvořit až pět charakterů/jednotek, každou o 12 postavách. Celkem tedy získávate 60 možných postav, výhledově s tím, že 55 z nich budete moci v aukci prodat a začít s výcvikem jiné. Celý charakter/jednotku je tu navíc i možné smazat a začít znovu od nuly - samozřejmě nejlépe s vybavením, které si s pomocí důvěryhodného hráče přesunete od rušené jednotky k nové.

Hráči nyní mohou u každé z postav používat pouze výbavu s vylepšením odpovídajícímu rozsahu postavy. To značně znepříjemnilo život dárcům, kteří si řekněme za 50.000Kč (samozřejmě reálných) nakoupili sadu +25 předmětů, se kterými donedávna běhali prakticky všude. Před časem přišli o Rezervaci a MOB a nyní ještě větší rána. Pokud například mají svých 10 postav rozhozených po všech úrovních, nemohou u řady z nich nakoupené +25 použít a musí jim sehnat kupříkladu výbavu pouze +20. Tvůrci nyní pracují na tom, aby bylo možné použít i výbavu +25, ovšem s tím, že by se ve hře chovala jako "pouze" +20.

Nový systém sestavování bitev míchá karty ve všech městech, kromě připravovaného Smeťáku. Cílem je snaha zamezit domluveným bitvám. Nejvíce to postihlo bitvy více postav, které jsou nyní prakticky nereálné - alespoň mimo MO určitě. Důvodem je co nejrychlejší spojení libovolně velké skupiny se soupeřem odpovídajícího rozsahu, při kterém, pokud není stejně velká skupina právě k dispozici, je vytvořena bitva třeba proti jediné postavě ( přebytečné postavy z protější jednotky jednoduše do bitvy nenaskočí). Taktická část hry je tedy opět o něco chudší. V ruce s tím zmizela i možnost určit si velikost mapy - nastavení času tahu z v0.06 je již jen dávnou vzpomínkou (krátkým časem se dal notně zkomplikovat život váhavým střelcům :D). Jediným taktickým prvkem je nyní rozhodování o pořadí postav ve dvoj/tříčlenné skupině. První postava bude hrát vždy, první a druhá, pouze pokud dojde ke hře, kde hráči nastoupí se 2 postavami. A všechny tři postavy pak nastoupí když budete mít opravdu štěstí a dojde ke hře, kde hráči nastoupí se 3 postavami.

Bitvy více postavami.

Tomuto se dá napomoci v podstatě pouze dvěma způsoby. Prvním je aktivace tří postav (samozřejmě i tak v uvážlivém pořadí a následném vyčkávání na kartě týmového boje. Zde sledujete, zda někdo nezakládá pro více postav. Ve chvíli kdy spatříte založenou bitvu (a třeba i pouze pro 2 postavy) NEPŘIPOJUJETE SE, ale naopak zakládate vlastní bitvu (klidně i se 3 postavami). Pokud budete mít štěstí a k oboum založeným skupinám se v pravou chvíli přidají další hráči, pak se dočkáte i bitvy s více postavami. Samozřejmě lepší variantou je předem se domluvit - i když se v podstatě nejedná o domluvenou bitvu (bitva s dohodnutým výsledkem), přesto se na main chatu můžete dočkat banu. I když možná se to teď také změní. Pokus o bitvu více postav v Přežití je pak bez domluvy opravdu jen čirou loterií a i s domluvenou současnou aktivací bitvy se bude jednat o štěstí. Proti navíc hrají další dva faktory. Postih za opakované bitvy proti stejnému soupeři (zamezuje domluveným prohazováním výhry/porážky), který se počítá z posledních 30 bitev a ořezává dosažené výsledky již po 2 setkáních... samozřejmě hrát proti sobě můžete, ale při 4-5 opakování již nedostanete v podstatě žádný skill či kredity. Druhým faktorem, který působí pouze ve VV městach, je společná Aréna.


Přežití.

Zde se nyní nedají dělat žádná velká kouzla. Ideální pro psy v MO - nikdy nevíte kdo proti vám stojí. Zvolíte si postavu, eventuelně zkontrolujete vybavení, vstoupíte do Arény, kliknete na kartu Přežití a stisknete Připraven. Míček se válí v osudí a uvidíte co z toho vyleze. V případě VV měst vás může společná Aréna přenést úplně jinam než čekáte, holt je tu v zóně ta teleportace :). Prežití jsou obvykle nejrychleji vydělané kredity i když jejich ohodnocení je oproti týmové bitvě zhruba poloviční.
V dobách kdy je na serverech málo hráčů, je v Přežití největší šance na rychlé sestavení bitvy.
Přežití je také nejméně nervující formou boje, pokud hrajete v Rezervaci a nemáte osvědčené spoluhráče. Náhodně utvářené týmy a skupiny zde občas stojí opravdu za to. Zvláště když se zmatenými nováčky narazíte na skupinu solidně vybavených veteránů s levely hlavních postav 15+...

Zapomeňte na maso ve čtyřech hráčích, kdy se na mapě řezalo i 12 postav a battlelog byl zdatným pomocníkem - kdo koho jak zranil. Server je momentálně nastaven na co nejrychlejší spojení dvou připravených hráčů - s tím má také mnohem méně práce. Hráči se sice již dvojice i trojice nasadit pokoušejí, ale server bude pořád vytvářet jen PvP a ne PvPvPvP.... Autoři přišli 22.6.2010 s objevnou/obludnou myšlenkou, že aby bylo možné nadále hrát více postavami, měl by si každý hráč, který o to má jen trochu zájem, vždy chystat do Přežití či Týmové bitvy tři postavy. Většinou sice neuspěje a bude hrát s jednou (tou první aktivovanou/první shora v zobrazení inventářů), ale když to prý začne dělat hooodně hráčů, tak ... autorům se jaksi nechce dát hráčům nějakou jinou možnost, jak by mohli cíleně nasadit 3 postavy. Samozřejmě hlavním argumentem je případný zisk multů z případných podvržených bitev. Při současném koeficientu 4 a založení týmové bitvy, by to klidně mohlo být 10.000 z jednoho boje.



Týmová bitva a Horní vs Spodní.

Tady již taktizování možné je.
Zaprvé se zde dají spatřit (hlavně v MO/R, ve VV městech zatím zřídka) týmové bitvy pro více postav u jednoho hráče - viz výše.
Další částí taktiky je jistá možnost výběru protivníka - v zásadě platí pro všechny města. Při podržení karty boje (doufám, že mizející zobrazení bude časem opraveno) můžete spatřit zakládané i sformované skupiny (zašedlé), u nicku zakládajícího hráče je uveden i jeho nejvyšší dosažený level, který se může diametrálně lišit od rozsahu zakládané bitvy. Třeba 20 v Rezervaci. Kliknutím na nick můžete nalézt i ikonku infa, kde naleznete další informace.
Pro hráče ve VV městech bude poměrně důležitou informací, v jakém z měst se nalézá zakladatel čekající bitvy. Dále je tam k vidění jeho rating, množství a hodnosti postav i rank jednotky. Třeba můj poměr 200 vítězství : 600 proher je často příčinou mého vykopnutí ze skupiny :).
Podle toho všeho je možné se rozhodnout, zda se přidat či rychle sestavovat vlastní skupinu.
Naopak, pokud je soupeř nepřijatelný (silný/špatné město), je možné vyčkat až jeho skupina zmizí v boji a teprve poté založit vlastní.
Důležitým a leckdy i rozhodujícím faktorem může být volba města. Určitě se vám nebude chtít hrát s AWP v MZ proti pistolím a spasům.
Místo konání bitvy se odvíjí od města, kde založila bitvu dříve sformovaná skupina, tedy ta, která čekala na soupeře.
Pokud chcete hrát kupříkladu v Denveru, nemusíte se nutně přemisťovat z NY. Stačí když vidíte, že je založená šedá skupina se zakladatelem v D a jediné další skupině chybí jeden hráč ke sformování. Rychle se přidáte, skupiny se spojí a hraje se v D. Nepříjemné je, pokud jste se právě přidali k pistolníkům z MZ :).
Lepší variantou je samozřejmě týmová hra či HxS po domluvě se spoluhráči, kdy se domluvíte na jednotlivých zbraních i místu. Hráči si vybaví správné postavy a připraví se (v libovolném z VV měst).
Zakládající hráč dorazí do zvoleného města a podle situace se snaží založit skupinu v takovou chvíli, aby měla co největší šanci, být tou první sformovanou - na jejímž uzemí se bude bojovat.
Je potřeba, aby se všichni ostatní do skupiny zapojili okamžitě po založení a ihned stiskli tlačítko Připraven.
Samozřejmě šance je mnohem vyšší při malém počtu hráčů a založených skupin. Pokud by ve VV hrálo najednou třeba 1500 lidí, pak by byl podobný výběr již poměrně obtížný a možná by došlo i na koordinaci pomocí nějaké hlasové komunikace.
Pozor na pomalé obnovování situace na kartách - tlačítko Refresh chybí a zobrazené informace mají k reálnému času dost daleko. Jediná současná možnost obnovení spočívá v rychlém přepnutí karet, tzn třeba z HxS na Týmový boj a zpět. Tak zjistíte aktuální situaci připravenosti skupin. Může se hodit i v případě, že se nemůžete dostat do skupiny, ve které jsou údajně pouze dva hráči ze čtyř potřebných :).

Novinkou, která se objevila až po dopsání tohoto textu, je nový systém Týmového boje. Tvůrci, ve snaze zacpat hubu všem, kteří křičí, že nyní nejde hrát více postavami a TIO tak značně ztratilo na přitažlivosti, vymysleli následujcí řešení. Týmový boj bude od příští aktualizace možný jen se dvěma postavami. Celkem se tedy boje zúčastní 4 hráči a 8 postav. Řadě lidí se asi tohle řešení taky moc zamlouvat nebude, znamená to nutnost dvojí výbavy a zároveň dvou postav v jednom rozmezí. Kdo má pouze jednu sadu vybavení, je odsouzen k Přežití, HxS anebo Týmové bitvě pouze v MO.

V obou výše uvedených režimech boje se ve VV městech nyní inkasují za vítězství solidní částky. Kolem 1000kr obvykle dostanete za vítězství bez zranění, v případě, zranění se stejná bitva honoruje okamžitě 2000kr nebo i více. Vyplatí se tedy občas bezpečně nastavit kůži :). Za prohrané bitvy je obvyklá taxa ~170kr. I to vám pokryje náklady na léčení a běžnou munici. Pokud hrajete trochu lépe a máte zrovna dostatek času, můžete si zkusit pronajmout zbraň. Předměty +10 stojí na 3 hodiny mezi 2-3.500 a je zde možné během tří hodin i slušně vydělat, +15 pak 5.5-11.200 kreditů, tady se již budete muset asi více ohánět, případně půjčenou zbraň rychle předávat mezi postavami, abyste uštřili za léčení a splatili výpůjčku. Pronajmutá zbraň po uplynutí limitu zmizí, ovšem pokud jste právě v bitvě, stane se tak až po jejím skončení. Kritický čas je tedy pouze při zakládání, pokud vyprší ve chvíli kdy ve sformované skupině čekáte na soupeře - nastoupíte do bitvy beze zbraně. V posledních minutách výpůjčky je tedy dobré omrknout na jaký boj čeká nejvíce ldií, případně (pokud to zbraň umožňuje) rovnou založit sólo Přežití.

Výplaty v Rezervaci jsou oproti VV městům pouze s koeficientem 1, měly by tedy být zhruba čtvrtinové. V MO pak berete zhruba 15% výdělku z VV, po odečtení nákladů si mírně polepšíte.

Nová verze týmové bitvy může být ještě výnosnější než výše uvedená čísla.


Nové bugy:

Možnost vlézt vybavenou postavou do bitvy v MO či kupříkladu šrekem lvl13 do bitvy v Rezervaci. Bug i postup zneužití je známý a nyní je i monitorován. První případ se bere jako neúmyslný a je za něj asi jen 24000 jail. Druhý je brán jako recidiva a trestán trvalým banem! Údajně je již opraveno a čeká se na aktualizaci.

Systém zatím neumí podchytit hráče z jednoho klanu, natož aliance, a tak se vám v automatických bitvách může lehce stát, že narazíte na člena klanu - ovšem jako protivníka :(. Prý se na tom pracuje.

zcoit © 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode