České stránky o hře Total Influence Online

TOTAL INFLUENCE 2011 část 2.

22.03.2011 19:52

NEJBLIŽŠÍCH 6 MĚSÍCŮ

 

NOVÉ HERNÍ MOŽNOSTI

 

REBALANCE

 

Nové vyvážení je jedna z nejnutnějších věcí v TIO a proto se práce na tomto úkolu budou vést s nejvyšší možnou rychlostí.

Co to je a co hráče udiví po jeho realizaci?

První a nejvýraznější změnou bude, že se ve hře objeví mnohem více všemožných zbraní a zbrojí. Značně!

 

Nové vzorce výzbroje jsou nutné proto, aby mohla začít fungovat nová herní možnost - technologický strom znalostí.

 

Postavy budou získávat "body znalostí" s jejichž pomocí se budou učit nové bojové údery a chvaty, nové druhy zbraní, nové způsoby vedení boje.

 

Jak to bude vypadat v praxi?

 

V dnešním TIO můžeme tyto systémy ilustrovat na příkladu Grozy či AWP, používání kruhového úderu kladivem anebo aktivních perků u psů.

Stejným způsobem bude fungovat i systém učení aktivních perků (znalostí). Naučíte-li se nový způsob vedení boje anebo novou modifikaci zbraně - objeví se vám nová ikonka nové vlastnosti. Stromů bude opravdu mnoho a naučit se je všechny bude složité. Proto se bude potřeba při rozvoji postavy koncentrovat na pouze některé oddělené vlastnosti v jakýchsi oddělených směrech. Učinit z jediné postavy univerzálního specialistu ve všech oblastech nebude možné, protože "body znalostí" nebudou ke koupi. Pouze vydřené. Samozřejmě, s pomocí zlata bude možné tuto dřinu ulehčit, ale nic víc.

 

Stav: rozpracování koncepce, sepsání dokumentace.

__________________

 

Komentář: Tak tohle by konečně MOHLO přinést něco zajímavého - ovšem pouze za předpokladu, že těch voleb bude opravdu hodně a budou vyvážené. Ideálně ještě s modifikacemi zbraní. Že by MP5 konečně vstala z mrtvých?

__________________

 

 

 

ODLOŽENÉ, ALE NEZRUŠENÉ HERNÍ PRVKY

 

Již dříve byly oznámeny herní prvky jako Turnajové bitvy, Nové iterace postav, Dobývání centrální báze, Systém prodeje postav, Pronájem krámků, Opravárenská dílna.

V souvislosti se změnou priorit se časy jejich realizace trochu prodloužily, ale stále zůstávají v plánu.

 

Předpokládáme, že všechny výše zmíněné novinky se ve hře objeví v nejbližších šesti měsících.

__________________

 

Komentář: Je vidět, že autoři se již poučili a nemíní nám 2x měsíčně psát "bude spuštěno za dva týdny" - takhle to bude stačit 2x ročně :D.

__________________

 

 

TURNAJOVÉ BITVY

 

Všem hráčům nevyhovují dobývání, mnohé láká čistě sportovní duch turnajů. Právě pro příznivce podobných druhů zábavy plánujeme spustit turnajovou arénu.

 

Ve zkratce to bude stejná Aréna, jen s tím rozdílem, že bitev se bude moci účastnit pouze registrované družstvo sestavené z 2 hráčů. Boje se budou konat denně, zkušenosti, HB ani kredity se tam získávat nebudou. Namísto toho se budou navyšovat zvláštní body, za které bude možné získávat zvláštní věci, které nebude možné získat žádným jiným způsobem.

 

Zajímavé bude i to, že partnery ve družstvu se budou moci stát hráči z různých klanů i aliancí. Plánujeme také, že se boje budou uskutečňovat 3 postavami. Turnaje se budou prodlužovat po libovolnou dobu. V průběhu se bude tvořit turnajový žebříček, jehož vítězové obdrží zajímavé ceny.

 

Stav: sepsání dokumentace, plánování prací.

__________________

 

Komentář: Až na tu libovolnou délku dobré, výhodou bude určitě hlasová komunikace v družstvu.

__________________

 

 

 

NOVÉ ITERACE POSTAV

 

viz již přeložený text (shodný s nyní publikovaným originálem)

https://totalinfluence.webnode.cz/news/autori-predstavuji-cast-ii

 

Stav: rozpracování koncepce, sepsání dokumentace.

__________________

 

 

SYSTÉM PRODEJE POSTAV

 

Systém prodeje postav by měl zvýšit šance hráčů, kterým se nedostává času, aby plně rozvinuli své postavy, ale mají víceméně neohraničené finanční možnosti.

Ve spojení s novými iteracemi postav by prodej a management žoldáků měl dát hře nový náboj, objeví se nutnost růstu vašich postav, potřeba vysokých úrovní, nemluvě o veteránech a elitě.

Systém prodeje postav nebude obyčejným obchodem mezi hráči. Vznikne speciální "Burza práce" nebo aukce. Systém bude nastaven tak, aby byly minimalizovány možnosti zneužití a domluvené koupě.

 

Stav: rozpracování koncepce.

__________________

 

 

 

DOBÝVÁNÍ CENTRÁLNÍ ZÁKLADNY

 

https://nudl.net/tmp/map_assault_block2.jpg - tady se můžete podívat jak vypadá strategická mapa Dobývání centrální základny.

 

Práce na tomto updatu již probíhají. "Big Strategy" je svým způsobem velké dobývání nového objektu - Centrální základny. Narozdíl od současných dobývání, bitva o CZ bude probíhat podle naprosto odlišných pravidel a systémů.

 

První co hned udeří do očí, je velká strategická mapa, na které se budou promíchávat jednotlivé bojové skupiny. Výsledek bude v mnohém záviset na manévrování jednotlivých stran. Vizuálně se tyto pohyby BS budou podobat sérii Total War.

 

Samotné bitvy budou zakládány připravenými BS a budou probíhat na čtvercových mapách, jako v aréně.

 

BS bude několik typů, Specnaz, Úderníci a Těžká pěchota. Od typu BS bude záviset i rychlost přemisťování na mapě, prostup terénem, rozsah dohlednosti, max. úroveň vylepšení, a také jaké postavy bude možné do BS nasadit. Přihlásit se budou moci pouze postavy na lvl 11-20.

 

Vlastník CZ bude dostávat daně ze všech ostatních základen a stanovišť.

 

Stav: sepsání dokumentace.

__________________

 

 

PRONÁJEM OBCHODŮ

 

Pronájem obchodů je jedním z článků celkové proměny tržního systému TIO.

S pomocí pronajatého krámku si bude hráč moct otevřít prodejní místo, které bude všem ostatním hráčům viditelné a přístupné z jakékoli lokace. Stejně jako nyní obchod Prémium.

Ovšem pronájem tohoto obchodu se bude platit výhradně zlatem.

Pokud hráč vlastní pouze kredity, ale chce si zaprodávat, pak může využít stejné obchody jako nyní, pouze s jediným rozdílem. Bezcelní tržnice v Rezervaci již nebude. Trhovci budou muset odejít do jiných měst a svými daněmi plnit kasy klanů velících dané základně.

 

Stav: rozpracování koncepce.

__________________

 

Komentář: Kupodivu se tohle téma dočkalo malého rozvoje a změny oproti říjnovému textu (narozdíl od většiny ostatních). Simulátor ekonomiky je zřejmě podstatnější části než vlastní systém bitev :D. Uvidíme, jak se trhovci pohrnou do goldkrámků a jak/jestli budou klany o přízeň kreditových nějak poplatkově soupeřit.

__________________

 

 

OPRAVÁRENSKÁ DÍLNA

 

Opak předchozího, nulové změny v říjnovém textu.

Viz https://totalinfluence.webnode.cz/news/autori-predstavuji-cast-ii/

 

Stav: rozpracování koncepce, sepsání dokumentace.

__________________

 

 

NOVÁ PRAVIDLA. VYVÁŽENÍ HERNÍHO PROCESU.

 

VYLEPŠENÍ ROZHRANÍ

 

Přehledné a srozumitelné rozhraní bohužel není vizitkou TIO. Je celkem složité a nejběžnější rutinní činnosti hráčů v něm trvají dlouho a jsou nudné. V novém návrhu rozhraní se budeme snažit o to, aby vybavování postav, přesuny větších množství předmětů bylo v co největší míře automatizováno a zjednodušeno.

Mnohé dnešní činnosti hráčů, ke kterým je třeba velkého množství klikání, by měly být zjednodušeny na 2-3 kliknutí.

Změny se dotknou i samotných skladů hráčů. V současné verzi TIO jsou sklady umístěny pouze v konkrétních městech - zbytečně a nepotřebně. Všechny sklady se stanou ex-teritoriálními, podobně jako klansklad.

Přístup ke skladům se objeví i na nových místech, kde dosud není povolen.

Druhou novinkou se stanou "šablony vybavení". Jakmile postavu jednou vystrojíte, bude později možné jedním kliknutím na tlačítko své postavy vystrojit i opět svléknout. Objeví se také nové služby jako automatické léčení, automatické opravy a automatické vystrojování.

 

Stav: rozpracování koncepce, sepsání dokumentace.

__________________

 

Komentář: Že by konečně? Na spojení skladů, minimálně co se munice týče, jsem jim psal už před lety - a že ta možnost existuje i nyní. (Což jsem náhodně zjistil po zavedení dalších měst typu Denver, kdy se mi spojily munice a ze všech skladů jsem měl/mám přístup k tehdejším patronám - což je samozřejmě výhoda, protože celé množství je vidět i třeba ze střelnice. Bohužel jsem tehdy měl zásoby pouze 2 typů munice a jedním jsem kdysi udělal přesun celého množství k jedné postavě, čímž jsem o tuto feature přišel :D. U jednoho typu munice, ale tuto vychytávku používám ještě stále.)

 

Jednoznačně dobrá věc - pokud hráči dostanou solidní prostor (tzn minimálně 350 slotů) a hlavně pokud se jim povede bezchybný přesun do jednotného skladu. Ještě předtím, by ale mohli umožnit stohovatelnost všech vrhacích či UK, které zabírají nemálo místa a přitom se vzájemně nijak neliší stavem, takže v podstatě není důvod je mít jednotlivě.

__________________

 

 

 

 

NEJDŮLEŽITĚJŠÍ OTÁZKY.

 

ATMOSFÉRA

 

Atmosféra hry je jedním z důležitých prvků, které hráče přitahují k jedné anebo druhé hře. Bohužel jsme v TIO realizaci prvků atmosféry neustále odkládali a věnovali se především základnímu systému hry.

Nastal čas opravit některé chyby a přidat nové prvky, které budou vyvolávat atmosféru.

 

PODKRESLUJÍCÍ ZVUKY NA LOKACÍCH

 

Tyto zvuky již existují v šachtách. Vyvolávají pocit, že se nacházíte v podzemí (asi mají na mysli tunely metra).

Přesně tak budou fungovat i zvuková schémata v bojích na povrchu.

Zvuky vzdáleného boje, skřípání dveří nebo prken v podlaze, krákání vran, vyvolávají pocity a ovlivňují rozpoložení.

 

Stav: sepsání dokumentace.

 

 

ZVUKY ROZHRANÍ

 

Kromě zvuků pozadí v bitvách, přidáme i doplňkové zvuky do rozhraní. Ozvučeny budou mnohé rutinní činnosti, což také zlepší vnímání hry.

 

Stav: sepsání dokumentace.

 

NOČNÍ REŽIM NA POVRCHU

 

Noční režim na povrchu je možností jak zpestřit vlastní hru v aréně.

Nyní se v noční době (mezi půlnocí a šestou ráno) budou v arénách konat bitvy podle stejných pravidel jako v šachtách. Jinak řečeno, viditelnost bude nižší, bude možné používat světlice a přístroje pro noční vidění.

Na povrchu bude také možné občas potkat moby, kteří po nocích opouští šachty a loví. Budou se moci vmísit do bitev hráčů a případně z nich bude vypadávat zajímavá kořist.

 

Stav: rozpracování koncepce.

__________________

 

Komentář: Atmosféra mě nechává naprosto klidným, a po zkušenostech s meluzínou z tunelů šachet ji klidně oželím i do budoucna. Krákání vran bych si volitelně nejraději také vypnul - klient žere dostatek výkonu i bez "atmosféry". Nad atmosférou by radši měli přemýšlet už u grafiky „měst“ a předmětů v zóně – tedy pokud chtějí mít nějakou konzistenci mezi příběhem a prostředím. A potřeba sepsání dokumentace ke zvukům na pozadí ..asi noty.

 

Ovšem noční režim na povrchu mě tedy vysloveně sere. Ještě bych chápal třeba 1h každé 3 hodiny, ať si to všichni užijeme - zvláště s rozsáhlostí ruského časového pásma. Takhle by někteří lidé neustále hráli pouze ve dne a jiní v noci. U nás by to znamenalo, že mezi 22:00 - 4:00 se hraje noční režim (pokud se bude jednat o MSK). Světlice mají prozatím pouze za 1g, cena na trhu bude následně jistě zajímavá...

Hráči na noc by pak v podstatě měli jiné postavy (implantáty, stromy, perky) než ti z denních. Dobývání budou přes den, tzn. tyto spec postavy by jim tam byly prd platné. Na delších turnajích zase pojedou až do noci, noční hraní ve VV bude nákladnější atp, atd.

 

Zdá se, že hraní sniperem v MO by končilo ve 22h, pak už jedině šachty :D.

__________________

 

 

 

ZÁVĚR (autorů)

 

Jak jste si všimli, pod každým tématem je zobrazen stav rozpracování dané funkce. V budoucnu se prý tento stav bude měnit podle dosaženého pokroku. S blížícím se spuštěním některého z prvků, autoři napíší podrobnější článek o dané novince.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zcoit © 2008 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webu zdarma s WebnodeWebnode