České stránky o hře Total Influence Online

Vrhací zbraně

24.09.2008 21:40

 

Vrhací zbraně - granáty, RPG, vesta sebevražedného útočníka.

 

Flash granát: jde vrhnout na 10 polí, oslepení v okruhu 3 polí, 6 AB

 

 

Frag granát: jde vrhnout na 10 polí, poškození v okruhu 3 polí (x-99), 7 AB

 

RPG: jde vrhnout na 20 polí, poškození v okruhu 4 polí (x-150), 12 AB

 

..................................

 

Vrhací zbraně jsou ideální k poškození semknuté skupinky protivníků, zvláště obávané je RPG se svým dostřelem a účinkem. Mají i svá úskalí, třeba malou přesnost :).

Postavy hází granáty pravou rukou, takže si dejte pozor, pokud máte právě po této ruce překážku, např. stojíte u rohu budovy nebo ve dveřích. Často se stane, že pak granát vybuchne pod nohama vám, nebo dokonce vašemu spoluhráči. I tady platí, že je lépe udělat krok od zdi, rohu či dveří. Granáty lze používat i v budovách, pozor ale na regály, je nutné se dobře postavit.

Ačkoli to řada hráčů neví, je granát možné hodit i přes zeď anebo oplocení. I tady je určité riziko, že se to nepovede. Je třeba stát alespoň 2-3 pole od překážky a vrhat zhruba na 7-9 pole přímo před sebe.

Pokud se soupeř ukrývá těsně za dveřmi nebo překážkou, je jednoduché vrhnout granát či RPG přímo na danou překážku. Poškození bude sice zhruba poloviční než při přímém zásahu, i to ale někdy může stačit.

RPG je možné vpálit do budovy i oknem (když stojíte těsně u něj), občas však střela vybuchne již na rámu okna. Při střelbě je poměrně časté, že postava vloží raketu do zbraně a pootočí se směrem od cíle, následný výstřel pak směřuje i o několik polí bokem. Pokud tedy očekáváte příležitost k odpálení, manévrujte již předem do vhodného postavení. Fatální následky může mít střelba zpoza rohu, nebo postavy spoluhráčů poblíž trajektorie střely - nezapomeňte, že střela vybuchuje na první překážce. Rozsah poškození u RPG jsou 4 pole, občas ale můžete utrpět i pokud stojíte ve větší vzdálenosti.

RPG není ve hře možné koupit, můžete je pouze nalézt v bedně na bitevním poli. Po nálezu dejte vědět spoluhráčům, občas vám mohou doplnit střelivo, či od vás převzít celou zbraň (pokud tomu situace zrovna nahrává). Svého času bylo možné v obchodě kupovat jednotlivé střely (tuším po 150 kr.), naštěstí toto již možné není a nedávno byla hráčům tato komodita i smazána ze skladů. V současnosti jsou ke koupi oba druhy granátů, obranný stojí 350 kreditů a je to poměrně nedostatkové zboží. Obvykle se dá sehnat kolem 450kr. na chatu Obchod nebo v Tržnici. Případně platící, kdykoli za 7zl. v části Prémium.

Pokud tedy v bedně objevíte některý druh vrhací zbraně, dvakrát se nerozpakujte jej použít. Snažte se přitom hlavně neublížit svým spoluhráčům a sobě. Každým použitím vám narůstá zkušenost s tímto druhem zbraně, i při použití oslepujících granátů. U RPG a frag granátů, tedy nečekejte na nějakou ideální situaci, která vůbec nemusí přijít. Pokud si vytvoříte (nebo dostanete) příležitost, využijte toho.

V budoucnu se ve hře pravděpodobně objeví ještě další vrhací zbraně. Jmenovitě dýmový granát, molotovův koktejl. Dále mezi tyto zbraně bude možná patřit i dynamit a zemní miny.

Edit:

Nově přibyla mezi vrhací zbraně vesta pro sebevražedné útočníky, něco jako KPZ, když už vám teče do bot :). Má obranné číslo 70 a nalezená ve hře nejde nosit zároveň se zbraní (koupená ano). Na odpal potřebujete 4AB + 2AB na obléknutí, zbývá vám tedy 9 kroků na přiblížení k soupeřům - ideální použití je samozřejmě uprostřed hloučku nedbale ustrojených nepřátel (pravděpodobně by mohl potvrdit každý arabský mučedník).

 

Doplněno 31.10.2009:

Novou vrhací zbraní je granát do podvěsného granátometu na automat Groza, jím působené poškození je však u netrénovaných granátometčíků poměrně malé - zhruba kolem 20 bodů. Cena je naopak poměrně vysoká 300kr./6zl. 

 

 

*TIP1: Pokud naleznete RPG v místě, kde očekáváte vizuální kontakt se soupeřem, avšak víte, že nebudete mít dost bodů či pozici k použití, stačí o zbrani informovat spoluhráče a prohodit ji na sekundární. Soupeř pak neuvidí postavu s typickou rourou a přepnout na primární ji můžete okamžitě, jak se dostanete z dohledu či na dobré postavení.

*TIP2: Zapomeňte na předchozí :), občas se může hodit zamávat soupeři před nosem rourou. Zvláště méně zkušené jedince to může na chvíli přibrzdit a zastrašit, anebo tak na sebe můžete soustředit nápor postav soupeře, zatímco vaši spoluhráči uzavírají past či se stahují z nepříznivé pozice.

*TIP3: Pokud je váš cíl před anebo za překážkou (u které je jasné, že vrženou zbraň nepropustí), můžete zvýšit přesnost zásahu jednoduchým posunutím pomyslného cíle. Boční odchylka se totiž počítá vůči cílovému poli (třeba u RPG je značný rozdíl, zda 3 pole stranou platí na 6. poli od střelce nebo až na 20.) - pokud je tedy možné vytvořit imaginární trajektorii přes cíl a zamířit na vzdálené pole, využijte toho.

zcoit © 2008 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode