České stránky o hře Total Influence Online

Výcvik granátníka

13.08.2010 14:59



    Při výcviku šreka máme možnost výrazně snížit náklady zvýšenou investicí volného času. Při výcviku granátníka však prakticky žádná laciná cesta není. Zde je možné se pouze rozhodnout, zda do něj nacpete desetitisíce (a spíše sta) kreditů a čas anebo rovnou zlato.

Obecné

Vzhledem k bídnému poměru cena/výkon při výcviku granátníka na střelnici, je lacinější cvičit rovnou v boji. Porážky vás však dvojnásob nepotěší, protože získaný skill bude velice nízký. S dříve běžným zvyšováním dovednosti pouhým vrháním oslepujících granátů se tak nyní prakticky nesetkáte, protože ceny Flashů nejsou o tolik nižší a vítězství je naopak daleko nepravděpodobnější. Proto je nyní minimálně na nízkých úrovních nejlepší volbou Groza, která vám dává značné šance na výhru. Je třeba počítat s tím, že jednotlivé úrovně budete ukončovat hluboko pod hranicí maximální možné dovednosti. I proto je v takovém případě možné začít cvičit sekundární zbraň klidně hned od 1. úrovně, přibližně za 2-4 jednotky na úroveň.


Větší skill přináší ruční granáty (7AB), ovšem málokdy se povede hodit dva v jednom tahu. Navíc "trpí" velkou odchylkou hodu a značnou tendencí narážet do objektů poblíž dráhy hodu. Dobré zvládnutí vrhacích zbraní vyžaduje i určité návyky od hráče, který by se měl snažit předvídat možná rizika a stavět svou postavu do co nejbezpečnějších pozic pro odhoz. Občasnému poranění svých spoluhráčů se asi nevyhneme, ale je dobré tyto případy minimalizovat :).
Doporučuji po vyhraných bojích zůstat na mapě a prolézt veškeré bedny, nalezenými granáty pak zkoušet možná postavení pro odhoz, zkoušet problémy se "zasekáváním" pravačky ve dveřích a na rozích, vhazování granátů do budov okny a dveřmi, přes překážky, k rohům budov atd, později zkoušíme i RPG - střelbu skrze budovy, kolem budov a podobně. Uděláme si tak lepší představu o možnostech i rizicích vrhacích zbraní.
Tyto "ověřovací" pokusy lze samozřejmě dělat pouze v R či MO ovšem s libovolnou postavou, nemusí se nutně jednat o granátníka.

Kombinací, která dobře poslouží hlavně při počáteční snaze o rozvoj pouze jediné specializace, je primární Groza+suby a granát v druhém slotu. Pokud tomu situace nahrává, použijeme granát a získáme více skillu, jinak střílíme suby.

Vzhledem k cenám materiálu na trhu, má granátník velice rád bedny, v R mu poskytují všechny druhy vrhatelné munice, později ve VV městech alespoň rakety. I proto je dobré hrát granátníkem HxS, spoluhráči vám kromě nalezení cílů mohou i hlásit či dokonce poponášet nalezené granáty. Jejich použití má pak přednost před zakoupenou municí - samozřejmě vždy s ohledem na situaci v bitvě. Výhodou raket i subů je nepřítomnost stavu, lze je tedy libovolně pokládat na zem, granáty bohužel vždy ztratí polovinu stavu.

Ceny kupované munice se mění podle průběžných zásahů tvůrců do hry, prakticky vždy jsou ale vysoké, v běžném obchodě je tato munice takřka nedostupná a ceny na trhu tomu odpovídají. Bez vložení reálných peněz do hry a nákupu munice v Prémiovém obchodě, je v podstatě vyloučeno, že byste měli dostatečnou zásobu munice pro aktivní hraní s granátníkem. Při hře "za kredity", sponzorují granátníka vaše ostatní postavy a tak budete mít skladem jen to, na co vydělají. Je jasné, že budete nuceni hrát mnohem častěji ostatními postavami nežli rozežraným grenadýrem. V mezičase se můžete pokusit o nějaký ten výhodný nákup.

Získat levnější munici je možné, kromě zlata existují i dalšími způsoby.

Otevření vlastního stánku v tržnici - s výkupem, za příjemnější ceny (mohou být i pod cenou běžného obchodu - pokud vám někdo bude chtít přeprodat svůj nákup za zlato).
Nevýhodou je časová náročnost, nutnost mít puštěného klienta/počítač a odpovídající spotřeba elektriky, případně hlučnost.
Výhodou je cena a možnost nákupu v době, kdy nehrajete. Navíc si můžete na seznam přidat i jiné nedostatkové položky, pokud budete mít štěstí, můžete je se ziskem prodat.

Podle situace na trhu, koupě RPG a následný odprodej samotné "trubky". Raketa vám zbyde zdarma případně můžete i vydělat.
Nevýhodou je nepředvídatelnost trhu, možnost prodělat či vydělat a nutnost prodat přebytečné trubky.
Obecně, pokud máte hodně přebytečných kreditů a zájem o RPG je právě nízký - povalují se v obchodě, můžete směle nakupovat. Hromadit rakety a neprodejné trubky vylepšovat například na +3 či +10. Ztráty budou značné a trubek k uskladnění vám rapidně ubyde (snažte se jen aby celková cena zboží zůstala alespoň zhruba stejná - jinak nemá cenu se takhle trápit).
Pokud je zájem o RPG právě vysoký, nebudete mít problém s odprodejem roury, ovšem zase bude obtížné ji ulovit v obchodě. V této fázi vlny je však zase dobrá příležitost odprodat nakupené trubky z předchozího období. Suma sumárum, není to jednoduché :).
Výhodou může být zásoba raket, které vám zaplatili ostatní kolegové granátníci. Případně i nějaký zisk.

Hromadný nákup.
Můžete se pokusit najít člověka, který se chce zbavit třeba 50ks granátů za výhodnou množstevní slevu.
Nevýhodou je problematická komunikace s ruskými hráči.

Lov granátů v obchodě.
Nevýhodou je časová náročnost, potřeba dobrého připojení na ruský server a neustálého klikání a putování po městech TIO. Nemluvě o malých šancích na koupi. Výhodou je současný nákup dalších nedostatkových předmětů, které pak můžete výhodně prodat (a za vydělané kredity si konečně u někoho koupit nějaké granáty :D).
Údajně existují programy pro automatické nakupování v TIO. Bohužel se mi nic podobného do ruky nedostalo.

Cvičná dobývání.
Ceny jsou tu opravdu lákavé (50%) a zboží je k dispozici v libovolném množství. Skoro ideální, že?
Problémem jsou doby konání - třeba pro úroveň 1-3 je to v 11:00, jak často se budete moci účastnit?
Nevýhodou je pak mnohem nižší skill (25-50%?) než za "normální" bitvy. Navíc zaplatíte i za nespotřebovanou munici pokud ji nevystřílíte anebo brzy padnete. V součtu vás tedy získané jednotky skillu vyjdou minimálně stejně draze jako při plnohodnotném hraní snad jen s jedinou výjimkou, o které ještě bude řeč.
Jedinou nespornou výhodou je tedy možnost snadného nákupu a neokoukaného režimu hry či procvičení se v dobývání.

Onou výjimkou z pravidla je mírně problematická a unfair záležitost :) - používání Flash granátů. Ty totiž pořídíte po 75kr a teoreticky byste jich mohli za bitvu vrhnout i 14, tedy 84AB za 1050kr. Při třech bitvách se tak můžete dostat i k 250AB za 3150 kreditů. A za to už skill poskočí i v cvičném dobývání. Navíc získáte jen velice málo zkušeností, což je při výcviku granátníka další plus.
Už vzhledem k první větě odstavce, doporučuji tento výcvik absolvovat hned na první úrovni. Dovednost tam budete nabírat nejrychleji a hranice je hooodně daleko. Hrát budete sem tam i s tápajícími začátečníky, takže nadávky nebudou možná tak husté jako na vyšších rozsazích ).

Nejtvrdší postup, kdy berete ohled opravdu jen na výcvik vlastní postavy (ideální pro ty, co nerozumí rusky :D):
Volíme Obranu základny.
Lehká zbroj plus Flashů kolik si troufáte a dle síly postavy.
1. tah - bedna a nabrání těch cca 600váhy, pravděpodobně vytuhnete přetížením přímo u bedny - zkuste se při otevření postavit tak, abyste ostatním neblokovali přístup/průchod kolem bedny.
2. tah -  můžete buď začít házet, anebo odběhnete co nejblíže středu a na poslední body si složíte přetížení na zem.
3. tah - aktivace dvou Flashů, odhození obou. Vše z místa, kde stojíte = 15AB.
4. tah - stejné
5. tah - nabrání dalších Flashů, aktivace, odhození jednoho. Atd..
Jakmile máte u sebe poslední dávku a zbývají vám AB, můžete se trochu pohnout.

Nevýhody: Rozladění spoluhráčů (pokud se nechcete stát proslulými, není dobré takto hrát tři bitvy po sobě každé dobývání:D), oslabení skupiny a tím větší možnost porážky a tedy nižšího skillu. Malý armor - možná nedohrajete.

Mírnější postup:
Obrana. Zbroj, hasák, lékárnička + 4-8 Flashů, 1-2 Fragy.
Začátek je stejný, jen se snažíte posouvat blíže k protivníkovi. Cestou obětujeme jedno kolo k odhození 2 Flashů. Pokud tomu mapa nahrává, na vhodné pozici si můžete odložit přebytečnou zátěž.
Další postup je jednoduchý. Pokud není soupeř na dohled, házíme Flashe a zbavujeme se zátěže. Jakmile dojde ke kontaktu hledáme dobrou pozici, u postavy máme kombinaci Flash+Frag. Při spatření soupeře, podle situace (pořadí tahu, rozestavení postav, zbraně atp.) buď házíme Flash oslepujeme a svítíme svým spoluhráčům, nebo oslepujeme a mizíme anebo vrháme Frag.
Nevýhody: méně spotřebovaných AB = nižší skill, při likvidaci soupeře více zkušeností. Výhody: větší šance na výhru.
Při obou postupech nás zabití granátníka moc netrápí (pokud vyhraje vaše strana je vše OK). Po skončení bitvy prostě opustíte dobývání, dáte vyléčit postavu, opravíte výstroj a opět se přihlásíte, klidně i za druhou stranu. Ztratíte tím sice nárok na vyhrané body (pokud nemáte z jedné hry aspoň 600, nemá cenu se tím trápit) a případné kredity, ty jsou však bez výhry v bodování naprosto zanedbatelné.


Až absolvujete dobývání více, s nárůstem zkušeností se na 2.-3. úrovni můžete s Grozou celkem často dostat mezi nejlepší tři hráče dokonce i při hře s neznámými spoluhráči.
Při nižší nosnosti volte Obranu základny - budete se případně moci vrátit pro zbývající "přetěžující" suby (nejlépe si je poponést do středu obranného perimetru a odložit před koncem 2. tahu, tak abyste již ve třetím měli k dispozici 15AB). Obvykle postačí ~7-8 subů a 20 patron plus nějaké lékárničky. Přesné počty si vyladíte sami dle svého stylu hry. (Postava na lvl3 se 3 perky síly v kombinaci HBhelma,HC,HC, unese 7 subů).
Výhra v cvičném dobývání vám může přinést zhruba 10.-25.000 kreditů, běžné dobývání vám vynese pouhých 500-1500kr. Průměrné náklady budou zhruba 1500-1650kr na každou dobývací bitvu, obvykle stihnete tři, takže 3500-4000 celkem.

Bohužel nabídka munice na cvičných dobýváních neobsahuje rakety a tak i po dosažení 4. úrovně zbývá opět jen cvičení s grozou. Zapomeńte tedy na tři bitvy po osmi raketách, se spotřebou 288AB (za 7200kr). Škoda.


Poslední a nejtěžší možností jak levně přijít k munici je hra v MO. Pokud máte spolehlivého parťáka, pak jako tým 2+2 občas i něco najdete. Případně s klanem či jen na náhodu v HxS. Nevýhodou je opět časová náročnost a nejistý výsledek. Na mapě nemusí být nic, případně požadovaný předmět získá soupeř a vám nezbyde než hrát sekundární zbraní - v případě že najdete alespoň tu :).

Pokud vás nic z výše uvedeného nezaujalo, rozlučte se s myšlenkou na granátníka bez nutnosti platby...

Mimochodem, tvůrci uvažují o změnách u málo používaných zbraní - a mělo by se to týkat i granátů. Jaké, kdy a jestli vůbec úpravy nastanou, asi zatím neví ani oni sami. V úvahu připadá například automatické doplňování ručních granátů do slotu (ušetření 2AB na dovybavení nebo 1AB při přepnutí), ale čertví co nakonec vyplodí.

Po dosažení 4. úrovně se nejekonomičtější zbraní (kromě Flashů ve výcviku) stává RPG. 12AB/600kr navíc momentálně poměrně snadno dostupných v obchodě. Subgranáty sice nabízí stejný počet AB za tah, ale vzhledem ke své nedostupnosti, za mnohem vyšší cenu. Granáty se sice nemusí opravovat a mají dokonce 7AB, ale omezující problémy s manipulací a nedostatkovost se na nich těžce podepisují.

Používání vesty je masochistickou záležitostí vhodnou k rozhodnutí ztracené bitvy, eliminaci více postav najednou anebo naštvání protivníka. Slabé 4AB na její použití z ní dělají spíše zbraň poslední záchrany nežli prostředek pro zvýšení skillu granátníka :).


TURBO režim pro platící :D:

1.LVL - Kupujeme perky Zdraví, Síla a Zbroj. Kupujeme Grozu+3 a HC SE tělo a nohy +3. Libovolnou levnou přilbu, stejně ji nejpozději na třetí úrovni nahradí helma HB SE.
Vezmeme 18 frag granátů a jdeme na střelnici. Pokud nějaký terč přežije, ukončíme výcvik odchodem abychom si neničili maximální skill anebo dorazíme zvolenou sekundární zbraní. Takto až někam k 57 jednotkám dovednosti.
Pak jdeme bojovat, vystrojenou postavu doplníme suby skoro na maximum, zbývající prostor můžeme vyplnit obvazem a cca 20 náboji do Grozy (potom již holt budeme muset jít po bednách). Přežití a případně nějaký ten booster a za 6-7 bitev jsme na dvojce).


2.LVL - Kupujeme perky Zdraví, Síla a Zbroj. Výcvik. HBSE+3 head volitelně. Bitvy.

3.LVL - Kupujeme perky Zdraví, Síla a Zbroj. Výcvik. HBSE+3 helma povinně. Bitvy.

4.LVL - Kupujeme poslední perky Zdraví, Síla a Zbroj. Poté můžeme nakoupit další celou řadu pro sekundární zbraň (například Pistole či Boj zblízka) anebo alespoň první tři Kritické zásahy - budou se nám u záložní zbraně hodit. Kupujeme RPG+10 (případně také Grozu+10). Vybavujeme se dalekohledem. Sekundární zbraň +10 si můžeme půjčit anebo využijeme stávající super nabídky Hasák +20/+25 za 600/900gold (můžeme jej pak brát všude a opotřebení sekundární zbraně mu navíc dává šanci na vysokou živostnost).
Výcvik primární zbraně na střelnici již probíhá se 17 raketami a RPG. Případně 15/16 raket a záložní zbraň+ammo. Pozor všechny zbraně pro střelnici jsou +0 ! :))

Pokračování již bude víceméně stejně nudné. Akorát na 7. případně 11. levelu (dle nosnosti) přejdeme na HBSE set +25 ;D.


 




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zcoit © 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode