České stránky o hře Total Influence Online

Vylepšování předmětů

02.11.2009 16:32


    Jedním z faktorů, které výrazně ovlivňují boje ve městech s povolenou výstrojí, je kvalita výstroje. Hráči mohou své postavy obléknout do řady zbrojí, avšak jen několik z nich je dostatečných pro boj v těchto městech. Ale i u těch nejlepších předmětů hráči obvykle velice brzy začnou s vylepšováním. To se týká jak zbrojí, tak i zbraní.

Vylepšování je možné pomocí Upgrade Kitu, tento kufřík stojí v obchodě 1000 kreditů (bez daně), vzhledem ke značnému zájmu je však obvykle nedostupný. V tržnici se v současnosti pohybuje kolem 1200kr, stával však 1020 i 1600 :). Koupit jej můžete i v premiové části, kde stojí 11zl.

UK je určen k jednorázovému použití, kliknete na něj a následně na předmět k vylepšení a ukáže se vám tabulka s parametry předmětu před a po vylepšení. Dole umístěnými tlačítky můžete spustit vlastní vylepšení anebo jej stornovat. Pokud se rozhodnete předmět vylepšit, spojí se UK se serverem, kde v databázi nalezne váš předmět a spustí generování vlastního vylepšení. Pokud máte vyšší odezvu na server, spatříte v tuto chvíli namísto kurzoru běžící stopky. Vzorec samotného vylepšení je prostý, první dvě úrovně předmětu je úspěšnost vylepšení 100%. Od +2 výše (horní hranice je nyní +25) je pravděpodobnost úspěšného upgradu 63%.

Statisticky tedy vylepšíte zhruba 6 předmětů z 10. Anebo dostanete jeden předmět na zhruba +7 ... Zjednodušeně, pokud je vygenerované číslo mezi 0-63, pak máte vylepšeno, pokud vám padlo 64 a více, pak máte po předmětu. Tolik teorie.

Při neúspěšném vylepšení obyčejných zbrojí a veškerých zbraní, dochází ke zničení předmětu a jeho smazání z db. Máte tedy například zbraň +10 a UK, kliknete a nemáte ani jedno, prosté. Pokud se to povede, získáte zbraň +11, UK se ztratí tak či tak :).

U zbrojí z řady Special Edition, které jsou samozřejmě daleko dražší, toto tak úplně neplatí. Při neúspěšném pokusu o vylepšení se zbroj nezničí, pouze spadne do svého původního, nevylepšeného, stavu. Tedy ze zbroje +10 se při neúspěchu stane nová zbroj +0. Ne že by vás to nějak výrazně potěšilo :).

Vylepšování, se u vyšších úrovní předmětu často používá i k jeho opravě a znovuoživení. Kupované předměty se během bojů opotřebovávají a je třeba je opravovat. Každou opravou se však sníží i maximální možná hranice jejich stavu. Nový předmět může mít stav 300/300. Po několika bojích se dostanete na 100/300. Už podle výšky a barvy ukazatele na levé straně ikonky předmětu, vidíte, že se blíží nutná oprava. Pokud vám totiž stav předmětu klesne na nulu, předmět zanikne (stejně jako při neúspěšném vylepšení). A to i přesto že stav je třeba 0/300. Zadní část čísla udává maximální možný stav, na kterém byl předmět před opravou, a ke kterému se bude blížit po další opravě. Každou opravou totiž toto číslo také poklesne. Při opravě se ze 100/300 stane například 298/298. Předmět opět chvíli používáte a při úrovni cca 75/298 opravíte na 296/296 a tak dále.

Z toho je jasné, že před bojem musíte kromě nábojů a lékárniček sledovat i stav výstroje a výzbroje. Za nějakou dobu se maximální možný stav sníží na třeba 150 a pak se dostanete do situace, kdy je vlastně třeba opravovat před každou bitvou. A to je ta pravá chvíle na Upgrade Kit. Zatímco vylepšování z důvodů vyšší kvality zbraně či zbroje, v podstatě není nutné, oprava na přijatelnou úroveň je nevyhnutelná. Špatnou zprávou na vyšších úrovních, riziko neúspěchu, tedy oněch 37%. Tou lepší je fakt, že stav předmětu se každým vylepšováním zvedne o 65 jednotek. A úplně nejlepším je to, že se tato hodnota počítá na "tabulkový" stav. Opotřebovaný předmět tedy oživí svůj stav na příslušnou novou úroveň.
Například z notně opotřebované M4+7, která má nyní řekněme 108/188, se v případě úspěchu stane M4+8 se stavem 820/820... Získáte tedy lepší zbraň a spoustu jednotek k opravování :). Pokud se to nepovede, nemusíte se o další opravy této zbraně již starat.
Zbroj EXO SE +7 odřená na 108/188 se stane buďto +8 920/920, anebo spadne na +0 400/400. Opravena tedy bude v obou případech, v tom druhém však přijdete o část obranného čísla.

Trochu odbočím od vylepšování ke stavu předmětů, pokud si berete do boje předmět, který má aktuální stav tedy "x" (přední část z čísla x/y) třeba pouhých 50 jednotek, může se vám stát, že jej během boje srazíte až na nulu. Buďto velkým množstvím výstřelů anebo inkasujete příliš velké poškození (zbraň se v krajním případě dá odložit do inventáře a nepoužije - pokud to v boji zjistíte, ale u zbroje většinou a bývá pozdě - třeba když na vás někdo vyrukuje se sebevražednou vestou +20). Každopádně předmět, jehož stav spadne na 0, zaniká. Pokud tedy nebudete pozorní a předměty včas neopravíte, můžete takto přijít klidně o zbraň či zbroj +20... což jistě nepotěší. Jedinou výjimkou jsou SE zbroje, které při stavu 0 spadnou do inventáře a nelze je obléknout. Navíc, ale pouze předpokládám, že SE+X se změní na SE+0. Následně je třeba zbroj buďto opravit anebo rovnou vylepšit, tím se její stav opět srovná a zbroj je možné dál užívat.
U stavu ještě připomínám, že odložení zakoupených předmětů v lokaci (na zem či do bedny), mělo za následek snížení stavu věci na polovinu. Pokud byste si tedy chtěli předat třeba zbraň mezi postavami, ve vlastním zájmu použijte klávesu "x".


Neúspěchu se při vylepšování vyhnout nedá. Samozřejmě hráči mají mnoho teorií o možných cestách k úspěšnému vylepšování. Některé souvisí s denní dobou, ratingem hráče, stavem jeho kreditů, počtem úspěšných/neúspěšných pokusů o vylepšení na daném serveru, počátečním stavem předmětu (před použitím UK) a tak podobně.

V současnosti jsou možné asi pouze dvě cesty. Spolehlivě je možné požadovaný předmět vyprodukovat pouze za cenu obrovských nákladů. Kdy vezmeme třeba 20 ks dané věci a ~80 UK, a po počáteční fázi, kdy ze všech předmětů vytvoříme verzi +2, přejdeme k riskantní části operace. Jeden po druhém je vylepšujeme na +3, potom zbylé na +4, opět všechny po řadě na +5.. až nám zůstanou dva předměty (což mohou být třeba +4 ) ty uložíme, nakoupíme další dávku a pokračujeme. Ve chvíli kdy máme skladem třeba 20ks +6, se můžeme pokusit o vytvoření dvou kusů +-10 :D. JDE O JISTÝ AVŠAK VELICE NÁKLADNÝ ZPŮSOB!

Druhá cesta je daleko méně jistá a lze ji použít u vylepšování drahých předmětů k určitému snížení rizika. Opět si vyžádá vysoký počáteční kapitál a jisté náklady. Opět spočívá v zakoupení řady předmětů, tentokrát se však snažíme o neúspěch. Znovu vylepšujeme po řadách. Radujeme se však ve chvíli kdy se nedaří. Jakmile se vám podaří zničit předmět několikrát po sobě, roste pravděpodobnost toho, že následující vylepšení se již povede. Pokud tedy máte na kontě třeba 4 minely za sebou, můžete zkusit vzít svůj VSS+15 a odvážně stisknout tlačítko pro vylepšení. Jen dodám, že běžně se dosahuje neúspěšných sérií o délce 8 i 9 zničených věcí v řadě... V případě úspěchu zbylé předměty +3,+4,+5 rozprodáme a radujeme se z nové zbraně i přes případnou ztrátu (rozdíl nákup-prodej). V případě neúspěchu se můžeme pokusit z nich vytlouci 2 ks něčeho použitelného :).

Pro případ, že vylepšujete a vlastníte nějaký opravdu cenný kousek, doporučuji ponechat v inventáři jen předmět, který skutečně chcete upgradovat. V případě lagů, náhlého zbrždění vašeho PC anebo sklouznutí kurzoru myši, se tak vyhnete problému, kdy kliknete na zvolenou věc a upgrade se provede na jiné. Což může mít fatální následky.

Například se pokoušíte vylepšit SE zbroj z +3 na +4, takže riziko je opravdu minimální, přinejhorším skončíte se zbrojí SE +0. A namísto toho se vám upgrade spustí na vaší draze zakoupené M4 +10 a samozřejmě, ke vší smůle, vylepšení selže. To opravdu nepotěší a podobný případ se již na fóru probíral... Postižený takto přišel tuším o svou M4 +14 a nepředpokládám, že by ji nějak mohl získat nazpět, koneckonců nikdo není schopen dokázat, že neměl v úmyslu vylepšovat právě onen zničený předmět.

 

Dodatek: Možnost oživit opotřebovaný předmět pomocí vylepšení, je důvodem proč ceny jetých zbraní i zbrojí výrazně neklesají. Nemá cenu se zbavovat opotřebované M4 +0 za 2-300, když z ní jednoduše (a v tomto případě navíc ještě bez rizika) uděláte novou M4+1. Naopak, pokud náhodou narazíte na opotřebený předmět za opravdu nízkou cenu, neváhejte.

Při nákupech (a vlastně i prodejích :) však obzvlášt platí, 3x měř... abyste namísto EXO SE nekoupili normální, případně domluvený VSS +8 najednou nebyl jen +3 a tak podobně. Dá se to sice napravit u administrátorů, ale je to leckdy zdlouhavé a obtížné.


 

zcoit © 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si web zdarma!Webnode