České stránky o hře Total Influence Online

Zkušenosti, ovládání zbraní, kredity a zlato.

12.10.2008 21:32

 

    Vybojované bitvy každému přinášejí vícenásobný prospěch.

Za každou bitvu získáváte nějaké herní peníze, kredity. Jejich množství závisí na úspěchu v boji, pokud tedy vítězíte, získáváte mnohem více kreditů.

Podobné je to i se zkušenostmi. Když například 4x vystřelíte a zlikvidujete jednoho protivníka a bitvu přežijete, získáte třeba 150 zkušeností. Pokud vás při stejné situaci naopak na konci zabijí, pak namísto 150 zk. získáte třeba pouze 20. Počet zkušeností se počítá z poškození, které jste způsobili soupeři, počtu zabitých protivníků a i případného poškození, které jste přitom utrpěli. Po kratším boji, kde zabijete dva protivníky, můžete mít třeba pouze 120 zk., pokud bude v bitvě spousta manévrování a obě strany se navíc budou léčit, pak můžete za stejné dva poražené inkasovat klidně 650 zkušeností.

Proto hráči bojující na místech, kde je povolena výzbroj a výstroj, získávají při vyhraných bojích poměrně vysoké počty zkušeností. To je hlavně případ Denveru, kde hrají hráči vyšších úrovní a tedy s možností nést si do bitvy větší množství zdravotnického materiálu.

U zkušeností je pravděpodobně ještě určitý bonus za zabití posledního protivníka, postava, která de facto rozhodne o vítězství, získává obvykle poměrně dost zkušeností.

Získané zkušenosti posunují vaše postavy na další úrovně. Při postupu na další úroveň dostává vaše postava několik bodů ke zdraví a vždy dalších 50 jednotek k nosnosti. Pozor, pokud chcete mít v každém tahu k dispozici plných 15 bodů, nesmí se zatížení postavy dostat na a za polovinu uvedené nosnosti. Jinak začíná být postava přetížena a podle výše přetížení se odečte třeba i 12 AB. Pokud tedy má vaše postava nosnost 1000, pak ji můžete naložit maximálně 499 jednotek. V takovém případě je vhodné volit zbroje s dobrým poměrem hmotnost/ochrana a případně z nalezených nábojů vzít pouze část, která postavu nepřetíží.

Dalším ziskem z bitev je získání dovednosti s použitým druhem zbraně. Zde záleží jen na počtu výstřelů, ran či útoků. U zbraní lze zjednodušeně počítat s přírůstkem zkušenosti zhruba 0.10 za každý výstřel. To znamená, že pokud například jako nováček 10x vystřelíte z brokovnice, změní se vaše dovednost u těžkých zbraní z 35.00 na cca 36.00. Při boji zblízka holýma rukama (může se lišit při použití zbraní pro boj zblízka) je přírůstek  asi 0.05 za každý úder, u lehkých zbraní je to stejné. Kladem u takto získaných dovedností je, že pro připsání není nutné bitvu přežít - dovednosti se prostě počítají za každý uskutečněný útok a případné zabití na ně nemá vliv. Dokonce není ani podstatné zda jste cíl zasáhli, ovládání zbraně se zlepšuje i při minutí, malá náplast při používání SKS :). Nevěšte tedy při porážkách hlavu, nezískáte sice tolik zkušeností a kreditů, ale alespoň zlepšujete kvalitu svých postav :).

Herní peníze, tedy na počátku zmíněné kredity, lze ve hře využít k najmutí dalších postav a jejich vylepšování - dokoupení dodatečných schopností a podobně. Pokud hrajete ve městech s povolenou výzbrojí, pak potřebujete poměrně velké množství kreditů na nákupy a opravy výzbroje, výstroje a lékárniček. Určitá část vybavení navíc zůstává přístupná jedině v sekci Prémium, kde je možné nakupovat pouze za zlato. Toto druhé platidlo ve hře je možné získat pouze za reálné peníze.

Bohužel platební systémy, které se k tomuto převodu prozatím používají, jsou zaměřeny výhradně na ruské hráče (i když i tady existuje možnost platby v USD). V budoucnu se s velkou pravděpodobností objeví i rozšířenější možnosti, např. PayPal, ale tvůrci se v podstatě brání nárůstu zahraniční konektivity. Nechtějí tedy prozatím příliš lákat hráče z neruských zemí a hru mimo Rusko nijak nepropagují. Viditelné je to i na podpoře jazykových verzí, kdy do angličtiny i němčiny nejsou některé věci ještě přeloženy, navíc je hra stále postavena na kódování win-1251. Unicode, který je nezbytný pro korektní fungování textů při instalaci na různojazyčných počítačích, bude nejspíše zaveden ve stejnou dobu jako standardní placení :).

Pokud máte zájem hrát s předem vyzbrojenou postavou, pak máte v podstatě jen dvě možnosti. Buďto platit prémiové zlato, anebo vydělávat například dalšími, nespecializovanými, postavami v Military. Získané kredity poté investovat do postav, které hrají třeba v Denveru. Asi největší rozdíl bude v nákupu střeliva 5.56, případně granátů - tyto dvě položky jsou za normální kredity úzkoprofilové zboží a dají se spíše sehnat od překupníků, samozřejmě za vyšší cenu. V prémiovém obchodě jsou k dispozici kdykoli...

Rozdíl mezi postavami bude poměrně velký. Postavy v Military budou mít relativně rovnoměrněji rozděleny dovednosti - podle toho jaké zbraně se k nim v bitvě dostanou. Postavy, které bojují se stále stejnou kombinací zbraní, budou mít samozřejmě dovednosti v těchto druzích daleko vyšší a ostatní zase nižší. V Denveru budou navíc získávat rychleji nové úrovně.

Alespoň částečně můžete specializovat postavy samozřejmě i v Military - je potřeba hrát vždy se 3 vlastními postavami, nalezené předměty pak můžete distribuovat mezi vlastními postavami podle jejich specializace. Ještě trochu můžete pravděpodobnosti pomoci, pokud jednou z postav je pes. O bedny se pak dělí pouze zbývající dvě postavy. Vzhledem ke generování obsahu beden před bitvou, je ale jasné, že ani tak nezabráníte občasné nutnosti bojovat s nezvyklým druhem zbraně. Proto budou postavy z Military vždy vyváženější a méně specializované.

Samozřejmě kromě psů, ti v Military dosáhnou 200 bodové hranice pro dovednost možná už někde na 16. úrovni. 100 bodů mají již na 8.

Pokud se rozhodnete bojovat výhradně v Military, nemějte z přebytku kreditů obavy. Dodatečné schopnosti jsou poměrně drahá záležitost - navíc koupě jedné zdraží ty zbývající a každá další úroveň zvolené schopnosti je opět výrazně dražší. Hrubým součtem jsem za poslední čtvrtrok utratil cca 225 tisíc kreditů, pokud bych opravdu přesně sčítal, pak bych pravděpodobně došel i někam nad 250 tisíc :).

Pokud hrajete hru jen jako oddechovou záležitost na odreagování, je Military asi nejlepší volbou. Odpadne vám starost s nákupy a opravami, kredity můžete utratit třeba za léčbu postavy a odehrajte tak několik bitev v rychlém sledu, než hru opět vypnete :).

Jistě jste si všimli, že kredity pomalu přibývají i při prostém spuštění hry. Na vaše konto se jich takto připíše asi 30 za hodinu. Pokud tedy máte puštěný počítač a klient běží na pozadí, něco málo vyděláte :). Aby však hra co nejméně zatěžovala CPU, je třeba opustit město a zavřít i případné záložky postav, tak, abyste v klientu viděli pouze hvězdičku označující vaše umístění někde na mapě.

 

Doplněno 31.10.2009:

Výborným způsobem na získávání kreditů, je v současnosti obchodování na tržišti. Bohužel je jen omezené mnnožství zboží, které lze opravdu výhodně prodat. Nakoupením věcí, o které není zájem, naopak budete pouze tratit. Nemá smysl sem psát položky, které jsou v tuto chvíli výborně prodejné, v době čtení článku může být vše jinak. Ekonomika hry je samozřejmě "nenormální" a každý zásah do hry, nové schopnosti, předměty atp. ji mohou výrazně proměnit. Pokud tedy plánujete obchodování, buďto řádně prozkoumejte trh anebo se zkuste poptat na kontaktu :).

zcoit © 2008 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode