České stránky o hře Total Influence Online

Hra více postavami

05.09.2009 12:02

 

     Pokud jste ještě nezkoušeli bojovat v bitvě více vlastními postavami, pak přicházíte o další rozměr hry. Navíc má tento způsob boje řadu nesporných výhod.

Co všechno takto můžete získat?

V první řadě kredity. Jestliže bojujete často ve městech s povolenou výzbrojí, pak v podstatě veškerý zisk z bitvy padne na údržbu a nákupy. Pomocí tří postav bojujících společně v Rezervaci či MO můžete zvýšit své příjmy. Tyto postavy lze provozovat třeba jen do 3. levelu, pak opět propustit a za 1500 najmout nové... Při propuštění navíc zmizí i případné mínusové skóre postav (vybojovaný vliv by vám měl zůstat, ale úplně jistě to nevím :).

Boj třemi postavami vám zpočátku může připadat obtížný, lze tedy začít i se dvěma a postupně přibrat třetí.

    Co se rozhodně naučíte.

Rychlému přidávání i předávání předmětů. Rychlost jednání je často rozhodující :).

Několika způsobům předávky ( klávesa x, odložení na zem, přeposlání přes jinou postavu, předání přes bednu). Předávání předmětů je základem vybavování postav a klíčovým prvkem při tvorbě specialisty - a ten se vám vyplatí i na pouhé tři úrovně.

Pohyb po mapě a taktické rozmisťování postav. Záleží i na typu specializace postavy (těžké zbraně, auto, sniper). Pokud máte nedostatek zbraní, držte své postavy v blízkosti a případnou zbraň si předávejte - můžete tak vyhrát nejednu bitvu. Jinak obecně, nejvíce ozbrojená postava vpředu svítí sniperovi a láká protivníky do pastí. Doráží případné skoromrtvé a získává tak větší rozhled. Otvírá dveře dalším postavám pro střelbu z dálky, a opět se stahuje.

Univerzál s automatem může operovat jak vpředu, tak ve střední vzdálenosti, podporuje přední postavu a kryje snipera. Rozhlíží se po další oblasti a pokrývá případný boční útok protivníka.

Odstřelovač, dostává zbroj jako poslední, ale jinak na tomto způsobu boje asi vydělává nejvíce :). Teprve při hře více vlastními postavami si můžete opravdu zařádit jako sniper a využít dostřelu zbraní až na doraz. Druhé dvě postavy značně rozšíří vaše palebná pole a protože si s nimi hýbete sami, záleží jen na vás, zda je necháte sniperovi "svítit". V běžné hře toto riziko většinou druhý hráč nepodstupuje (samozřejmě oprávněně). Důležitou součástí bývá postavení snipera na konci tahu a to obzvláště pokud máte právě HK G3SG (počítejte s možnými směry a vzdáleností střelby a pouhými 5 AB na pohyb a ukrytí). Při hledání místa pro snipera nezapomínejte na možnosti střelby skrze budovy (dveře-okno-protivník) atp. A nezapomínejte ani na sekundární zbraň pro boj zblízka.

 

Malý test. Postavení na konci tahu. Která postava se v příštím kole pohne první? A proč? :) Předpokládejme, že žádná z postav nespatřila během soupeřova tahu protivníka.
Postavy prošly budovou a míří doprava k hangáru. Umístění protivníka je nejasné.

 

Tah zahájí odstřelovač otevřením dveří, spatří tak prostor mezi budovami a navíc by tento tah musel stejně udělat. Následně může udělat postupně krok vpřed. Při spatření nepřítele by případně (dostatek AB na ústup do krytu) střílel, ještě před střelbou by se AK přesunul na levý roh a zkontroloval protější stěnu. Pak střelba AWP+AK, AK pokud možno doráží nepřítele. V příhodné situaci může šikmo odstoupit od stěny RPG a střílet. Nejdříve je však nutné uklidit z trajektorie obě vlastní postavy a dát pozor na roh budovy - odchylka RPG 3 pole... V úvahu přichází ještě možná výměna zbraní typu AWP/RPG či RPG/AK.

Konec tohoto tahu je na dalším obrázku.

 

Samozřejmě lze takto bojovat i se psy a horníky, ale vyšší pořizovací náklady trochu limitují případný zisk.

Pes má výhodu ve větším zorném poli a počtu AB. Horník vám zase může otvírat bedny (ale použít může snad pouze lékárničky). Osobně nemám s horníky žádnou zkušenost, preferuji psa :). Pokud hrajete s trojicí postav v MO/Rez, může vám obzvláště v prvních tazích pes výrazně pomoci v zastrašení soupeře a ochraně zdrojů, tedy beden, případně rovnou v napadání neozbrojeného soupeře. Horník i pes ve družstvu navíc znamenají, že nalezené vybavení budete dělit pouze mezi dvě postavy.

Obě plemena, ale bohužel potřebují k přijatelnému hraní naučit drahé perky. Možné řešení je používat psa a levelovat jej co nejpomaleji - tzn. kousat jen ve výjimečných případech :). Lidské postavy pak můžete vyhnat na třetí úroveň a případně opět nahradit nováčky. Pes zůstane stejný.

Narozdíl od výše popsaných, s lidmi můžete klidně hrát bez dalších investic a veškeré zkušenosti z tohoto hraní zužitkujete poté při hře s "dotovanou" postavou.

Boj třemi postavami nízkých úrovní vám tak může vyplnit přestávku na léčení (pokud nevyužíváte služeb nemocnice) a obráceně, postavy se léčí, zatímco vy bojujete třeba v NY, kde díky vyššímu koeficientu rychleji budujete svou postavu i vliv.

Méně náročné jsou boje v týmu, tzn. 3+3 x 3+3. Boje o přežití, zvláště pak ve čtyřech hráčích, tedy 3x3x3x3, jsou dost otázkou náhody. Pokud táhnete jako poslední, často na vás nezbydou prakticky žádné plné bedny. Pak nastupuje taktika výměny zbraně, plížení se ve stopách protivníků a vybírání povětšinou prázdných beden, či okrádání padlých. I souboje z posledního místa lze vyhrát, bývá to však znatelně těžší než pokud v této bitvě táhnete jako první. I když pár "dobře" umístěných plotů a ohrad a i na první pozici můžete pěkně ostrouhat :).

Jinak v týmu je samozřejmostí, že první se snaží urvat co nejvíce beden nepříteli a přenechat tak případně něco svému kolegovi, který táhne později. Stejně jako se v Horní vs. Spodní nechává nejbližší bedna poslednímu hráči a první vybíhá vykrást vzdálené bedny. Při přežití se tak často musíte rozhodnout, zda vyběhnout a rozprostřít své postavy, či sebrat blízké bedny a držet se pohromadě. Obojí má své výhody, první postup vede k rychlejší hře, jen není jasné, kdo bude rychle vítězem :). V těchto bojích je také dobré skouknout ještě před bitvou info o soupeři (jinak se budete chovat pokud uvidíte, že pravděpodobně bude mít na mapě 2 psy :).

Taktizovat je nutné i s pořadím tahů a jednotlivými kroky postav (klávesa Tab bude v permanenci :). Rychle si promyslet, kdo otevře dveře, kdo kterou bednu (někdy je výhodné postavami otevírat jiné bedny než ty, jim nejbližší - křížit své trasy), kdo se kam postaví, kdo bude střílet první (zde často hraje roli i vybavení - SKS je lépe použít nejdříve, pokud selže, můžete se rozhodnout, zda se stáhnout či útočit) a tak dále. Sniper se obvykle hýbe poslední, pokud některá postava během tahu odkryje protivníka, může odstřelovač úřadovat. Tam kde vás soupeři ohrožují z více stran, je třeba na počátku tahu přepínat mezi postavami třeba po jednom kroku, každá se podívá za jeden roh. Jinak hrozí nepříjemná překvapení, kdy poslední postava nalezne za rohem postavy protivníka a vy se již nemůžete ani přesunout, natož zaútočit. Pozor taky na poslední kroky, ať nezůstanete někde stát jako terč.

 

Pokračování... Opět zahajuje sniper, otevře dveře. AK+RPG stojí v riskantní pozici, soupeř je mohl ve svém tahu zasáhnout (o granátu nemluvě:).
Po otevření dveří jsou možné situace. Stojí  nahoře protivník? Jeden nebo více?

 

 

Jeden - pak má AK výhodu 3 výstřelů, následně může předat zbraň postavě za sebou (RPG by střílet již nemohlo!!). Sniper opět zavře a kontroluje levý roh. RPG (nyní AK) kontroluje pravý.

Více - AK 2x střelí odstoupí, RPG se posune těsně ke dveřím (aby to nešlo do futer :) a střílí. Sniper kontroluje situaci. AK zavírá dveře.

Nahoře se změnila poloha dveří na zavřeno - Rpg postoupí a střelí - cílem v tom případě nebudou zavřené dveře, ale imaginární terč v přímce za dveřmi, co nejdále - tedy pole 20. Zpřesníte tak let střely. Odchylka 3 pole bude až na poli 20, a ne u dveří na poli 10...

Nahoře nikdo - sniper odstoupí přímo vzad (má AWP tedy ještě 4 kroky ke střelbě a může teoreticky střílet po obou stranách hangáru). AK kontroluje oba úhly. RPG čeká. Pozor sniper a RPG mohou kolidovat na střeleckých pozicích - rpg nesmí ohrozit vaše postavy střelbou do zad :). Postava s rpg navíc může převzít na druhém rohu i AK (ten již bude mít málo AB).

Další možnosti jsou přesun k horním dveřím hangáru, či postup doprava.

 

 

 

A pozor také na čerstvý bug hry, občas se stane, že pokud se podíváte pravou myší na jméno postavy protivníka, zasekne se vaše postava, stejný bug je, když vás konec kola zastihne v pohybu. Postava se pak v následujících tazích nemůže pohnout. Jediným řešením je okamžitý reconnect. Po něm máte obvykle prohozenu primární a sekundární zbraň... občas lze tento jev i využít, třeba pokud si chcete přepnout na RPG a neztrácet cenný bod :).

Shodit hru bývalo třeba i při občasném záseku, který se nejčastěji objevoval při pokusu o předání věcí za dveřmi. Například postava vybrala bednu v hangáru, vyběhla a za zavřenými dveřmi se pokusila předat materiál druhé postavě. Zásek. Po chvíli je možné současným stiskem kláves "Ctrl" a "~" hru oživit, předměty ale předat nezkoušejte, hra se znovu zasekne. Oživení využijte na přesun postav do bezpečí a případné oblečení atp., pak už jen co nejrychleji spustit hru znovu. V tomto případě neukončujte tah ani hru, běžící či zaseklou, ale prostě rovnou spusťte hru. Pokud máte dostatečně výkonný počítač, pak utáhne spuštění dvou her naráz. Druhá při startu oznámí, že účet je používán a pak vás normálně nechá přihlásit, první mezitím sama spadne anebo ji posléze uzavřete sami. Ušetříte tak někdy rozhodujících pár sekund, které vám stále běží na vaše tahy.

Rychlost znovupřipojení závisí i na způsobu spouštění hry - zástupce můžete mít i přímo na soubor "totinf_mini.exe", pak se nemusíte prokousávat pokusy o aktualizaci a rovnou se připojujete.

Zajímavým zpestřením může být souboj v Denveru či NY, pokud se domluvíte na vstupu s dalšími naháči. Obě lokace mají poměrně málo beden (i když NY se nyní trochu polepšil) a hlavně tu na vás bude číhat neznámý terén a zrádná místa. Vzhledem k nízkému množství materiálu na mapě, zde mají výhodu hráči, kteří si dovedou předávat nedostatkovou zbraň :). Samozřejmě znalost terénu může být rozhodující. Lépe je tedy vše projít s postavami na nízké úrovni při "výcviku", než zde potom tápat v boji s hlavní postavou. Alespoň si uděláte představu jaký vliv má neznámý terén na hru, dobývání základen se odehrává také v neznámém území. Tam navíc čekají soupeři s plnou výbavou a nabušenými postavami :)). Boj v NY, Denveru či MZ vám navíc přinese víc kreditů a zkušeností než bitvy v Rezervaci a MO.

Ještě poslední obecné poznámky k taktice, pokud chcete získat více kreditů, je třeba vítězit. Pro vítězství bývá důležité přežití, tzn. chraňte své postavy. Stažení z nevýhodné situace většinou vede k výhře. Pokud to je možné, soustřeďte svůj útok na jednu postavu protivníka. Před střelbou do zdravých, dejte přednost dorážce raněných... v této hře střílí ranění stejně dobře jako zdraví a může vás tak sejmout i postava s 1 BZ. Navíc zabití se vždy promítne do zisků. Nemluvě o tom, že soupeř má hned o možnost méně. Pokud se již opravdu nalézáte v bezvýchodné situaci, kdy je NEPOCHYBNÉ, že vás soupeř dalším tahem zlikviduje, spotřebujte veškeré možné body na útok.

Jakmile postavy dosáhou 4. úrovně, můžete se rozhodnout, zda propustit a hrát znovu se zelenáči, anebo ponechat a bojovat pouze v MO.

Pokud tedy máte možnost rozšířit řady svých žoldáku ještě o 3, nedejte se odradit tímto výčtem nepříjemností a zkuste to :)).

 

Edit: Pokud si založíte v Rezervaci bitvu pro 3 naháče a proti vám chce bojovat vystrojený sólista, nemilosrdně vykopávejte. Vyzbrojený a vybavený jednotlivec neztrácí čas běháním po bednách, maximálně si najde dobrou pozici :). Vy se teprve pokoušíte vyzbrojit a on už střílí. No a i pokud máte štěstí a jste dobře naloženi hned po prvním tahu, vy si připíšete minimální zisky za jednoho typa... obráceně je to jasné, taky jsem si takhle rád budoval specialistu. Hodně si zastřílíte, spousta cílů, spousta kreditů a zkušeností :)). 

zcoit © 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode