České stránky o hře Total Influence Online

Zbroje

13.11.2008 22:15

 

 

 

    Ve hře je k dispozici řada různých zbrojí, tedy přileb, ochranných vest a kalhot. Dokonce můžete svého psa navléci do vesty s nulovou hmotností :). Otázka zní, koupit či nekoupit zbroj a případně jakou.

Pokud míníte hrát hru bez dalšího placení a investování, pak vás na vyšší úrovni bude pravděpodobně nejčastěji čekat bitva v Military Outpostu. Tzn. žádnou zbroj nebudete potřebovat a hrát tam samozřejmě můžete od levelu 1.

Pokud se chcete stát platícím hráčem, pak můžete zpočátku obměňovat zbroje podle nosnosti postavy, ale v závěru asi stejně skončíte u tanku či některé ze zbrojí SE (special edition), určených prémiovým hráčům.

Případně třetí možnost, třemi postavami vydělávat kredity v Military a investovat je do ostatních postav hrajících v Denveru. Můžete tedy hrát i s totožnou postavou, ale hrou v Military se bude trochu stírat vaše specializace.

Kategorie zbrojí asi nemá cenu nějak podrobněji rozepisovat, protože označení "lehká" či "střední" zbroj příliš necharakterizují. Pro hráče tak bude důležitější nalézt vhodnou zbroj v poměru hmotnost/výkon.

Nejlepšími jsou v tomto směru zbroje z řady "Combat", bojové "Battle" mají sice vysoká čísla u obrany, ale ještě vyšší jsou jejich nároky na nosnost postavy. Pokud tedy máte teprve slabší postavu a chcete si do bitvy vzít primární i sekundární zbraň, dostatek munice a nějaké ty léčebné prostředky, musíte dobře propočítat i váhu zbroje. Vodítkem vám mohou být i uvedené tabulky.

Asi nejsilnější únosnou sestavou se zdá být sada HB helma 63, HC vesta 80 a HC kalhoty 41, celek 184 za 1840 kreditů má hmotnost 150 jednotek.

Pokud vsadíte na HB komplet 63-85-48, bude rozdíl pouhých 12 obranných bodů. Hmotnost však vyskočí na 274 jednotek, tzn. za zvýšení obrany o cca 6,5% dostanete naloženo dalších 124 jednotek k hmotnosti, tedy 83% navrch.

Samozřejmě na vyšších úrovních je již postava schopna nést i tento handicap.

Cena zbrojí prodávaných za kredity je vždy desetinásobkem jejich ochranného čísla. Tzn. vesta s faktorem 80 stojí 800 kreditů. Jedinou výjimkou z tohoto pravidla je v současnosti vesta Tank Armor s ochranným číslem 220, její hmotnost 500 jednotek již předem eliminuje možnosti slabších postav, navíc je nositelná až od úrovně 5. Dále přidává nositeli 25 jednotek k umění boje zblízka. Její cena je 5000 kreditů. Uplatnění najde pouze při bojích v Denveru, alespoň v době psaní tohoto textu. Časem se pravděpodobně opět otevře i zmizelé město Texas, ať už se bude jmenovat jakkoli :). Nositel této zbroje by si měl rozvinout i schopnost "Silák".

Další investicí, kterou je třeba uvážit, je nákup zbroje pro psa. Pokud budete hrát na Military, je tato koupě opět zbytečná. Psí vesta je totiž i přes svou nulovou hmotnost, nositelná až od dosažení 2. úrovně. V Rezervaci však můžete hrát pouze do dokončení 3., pak je čas odejít bojovat do ostatních měst. V Military se zbroj použít nedá a v Denveru je pro změnu celkem bezvýznamná. Pokud psa necháte vystaveného palbě, prakticky okamžitě padne, spoléhat na "ochranu" vesty je spíše na škodu. Pes vám může sloužit jako světlonoš a sporadicky zaútočit z výhodné pozice, ať se zbrojí či bez. Faktem zůstává, že její cena je, pro hráče pohybující se na Denveru, zanedbatelná.

Používáním zbroje v Rezervaci umožníte svému psu častější vítězný konec, a tím i rychlejší postupy na další úrovně, ovšem na úkor nižší dovednosti pro boj zblízka. Nechráněný pes bude muset zaútočit víckrát, než se prokouše na vyšší úroveň a tím bude mít i vyšší počet jednotek v dovednosti.

Žlutě označené zbroje lze koupit pouze v sekci Prémium.

Nákupy, zvláště odolnějších zbrojí, jsou stejné, jako shánění jiných nedostatkových položek. Záleží na štěstí a opravdu častém zkoušení nabídky - nové zboží se objevuje buďto okamžitě po prodeji několika položek (munice), anebo po nějakém časovém intervalu (mění se podle množství hráčů na serveru). Lze tak třeba strávit chvilku při zotavování postav :). Pokud se vám čekat nechce, kredity máte a zbroj potřebujete, vydejte se na chat Obchod. Zde se většinou pohybuje alespoň několik překupníků, kteří buď hledané zboží nabízí anebo zde můžete sami inzerovat koupi.

 

Závěrem jen drobnou připomínku, při bitvách v Military budete mít možnost vyzkoušet řadu zbrojí a postupně zjistíte, že sebelepší zbroj neodolá při dobré taktice ani slabším zbraním. Nespoléhejte se tedy nadměrně na své pancéřování a nepřeceňujte jej.

 

Doplněno 31.10.2009:

Ve hře mezitím přibyly zajímavé nové zbroje. DSA pro psy, ve verzi normální i SE. Speciální ženská sestava, jediný komplet, opět ve verzích normál i SE - obě mají obranné číslo 208 a lze je nosit od 1. úrovně. Cena 4000kr. a 175zl. (17500kr za SE).

Další nové zbroje jsou i tanky v SE verzi, opět armor 220 a cena 15zl. k použití od 5. úrovně.

Takto vypadá opotřebovaná zbroj po pádu do inventáře

 

 

SE zbroj má navíc drobnou výhodu, můžete s ní hrát až do úplného opotřebení. Pokud vám v bitvě stav spadne na 0*, zbroj je po bitvě v inventáři postavy s podobným popiskem (viz obrázek výše). Opravou pomocí repair kitu se zbroj dostane na následný opravený stav. Příklad: před bitvou byl stav zbroje 65/458, po bitvě zbroj v inventáři neukazuje nic, po opravě naběhne stav 446/446. Pokud tedy šetříte opravami (každá oprava zbroj mírně opotřebuje) je u SE zbrojí možno vyčkat do úplného opotřebení. Získáte tak pár jednotek stavu navíc. Vyzkoušel jsem to i s vylepšovanou SE zbrojí, chová se stejně

* Mimochodem, opotřebovaná zbroj vám zůstane na těle až do konce bitvy a vy tak stále využíváte její obranné číslo. Pokud tedy nastoupíte do boje se stavem 1/500, zbroj samozřejmě podlehne prvnímu výstřelu. Celou následující bitvu ale stále poskytuje ochranu podle svého obranného čísla, je možné, že vylepšené zbroje v takovém případě klesnou na základní úroveň. Konkrétně EXO SE +0 bude mít obranu 208, EXO SE +6 bude mít 216. Pokud tedy používáte SE zbroje, stačí vám sledovat stav zbraní - aby se nezničily zmeškanou opravou, SE prostě najdete spadlou v inventáři, opravíte a jedete dál. I pokud se jedná o SE+10, bude po opravě opět SE+10, jenom jednotky stavu se sníží o 3% opravy. Tzn, pokud opravíte 300 jednotek spadne vám stav předmětu o 10 jednotek níže. Příklad: zbroj se stavem 600/600 jste opotřebovali na nulu a poté opravili na plný stav, vynaložili jste 600 (?) jednotek opravy a zbroj teď bude mít 580/580.

TIP *: SE zbroje +0 jsou díky této vlastnosti ideální pro opravy téměř spotřebovanými repair kity, pokud vám v opravárenských soupravách zbývá tu 10, 15, 25 jednotek, opravíte SE zbroj pro jednu bitvu. U jiných předmětů by to nebylo k ničemu, tady je to naopak ještě výhoda. A když narazíte v tržnici na zbytkové RK po 1 kr., neváhejte s koupí :).

P.S.: Jen při dobývání to raději nezkoušejte, opotřebované SE zbroje tam namísto pádu do inventáře občas mizí...

Použijete-li namísto repair kitu k opravě opotřebované zbroje Upgrade kit, pak můžete zbroj vylepšit rovnou na nový stav další úrovně. Například z 0/449 se stane 565/565. Je tam ovšem riziko neúspěchu u vylepšování nad +2.

Doplněno 7.1.2011

Uvedené opravování zbrojí ovšem není optimální, více viz Opravy předmětů.

Určiým druhem zbroje, je i sebevražedná vesta, viz vrhací zbraně.

 

 

 

 

zcoit © 2008 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode