České stránky o hře Total Influence Online

Souhrn pro nováčky

30.10.2009 19:27





Rychlý průvodce pro nové hráče. Většina z věcí je k nalezení někde na stránkách popsána podrobněji, bohužel jsem se už dlouho nedostal ke kontrole zastaralých údajů. Pokud někde narazíte na přeškrtlé řádky, znamená to, že informace již z nějakého důvodu neplatí.


Zbraně.
Nejdůležitějšími vlastnostmi zbraní jsou jejich zařazení a poškození, které zbraň způsobuje na určitou vzdálenost. Zařazení je druh, tedy například těžké zbraně pro brokovnice a kulomety. Poškození se často liší při použití zblízka - kontaktní vzdálenost, a z dálky - zde se minimální možná vzdálenost pro použití liší dle zbraně. Popis zbraně (pod kurzorem myši při najetí na ikonu třeba v obchodě), udává tyto parametry zároveň s dalšími hodnotami jako je hmotnost, počet ran na výstřel atd. Vylepšováním zbraně rostou hodnoty poškození, které zbraň působí.


Zbroje.
Popis stejně jako zbraně. Nejdůležitější hodnotou je obranné číslo a hmotnost. Dalším důležitým parametrem je stav, který se narozdíl od zbraní, u nových zbrojí liší. Vylepšováním roste obranné číslo. Special Edition (SE) verze zbrojí, které jsou k dostání v sekci Premium či na tržnici, má drobnou výhodu při vylepšování - nejde zničit. Při nejhorším skončíte se zbrojí +0 a stavem 0/0, což je možné opravit použitím červeného repair kitu či rovnou vylepšit dalším upgrade kitem.


Perky.
Svoje postavy můžete rozvíjet používáním zvolené zbraně - pak postavě roste dovednost v konkrétním druhu činnosti. Anebo naučením určité schopnosti. Tyto perky jsou poměrně drahé. Navíc zakoupení 1. úrovně některé ze schopností, zdraží všechny ostatní perky vždy o 15%. Pokud tedy chcete minimalizovat náklady na schopnosti, je třeba postavu jako první učit nejdražší schopnost a to vždy po celých řadách. Tedy od 1. až do 4. úrovně. Poté přejít k nejdražšímu ze zbývajících perků a pokračovat opět 1-4 (ne všechny schopnosti mají 4 úrovně).
Samozřejmě je možné schopnosti učit třeba všechny 1. úrovně zároveň, počítejte však s tím, že vaše náklady pak mohou být třeba o 100.000 vyšší.


Postavy.
V současnosti jsou k dispozici lidé (obě pohlaví), pes a dvoumetrový zmutovaný horník, přezdívaný šrek. Každá z postav má vlastní schopnosti a i jiný způsob boje. Horníci mají navíc speciální vybavení a nemohou používat "lidské" zbraně či zbroje. Lidé hornické také ne. Šrek je poměrně špatně vybalancovaná postava a momentálně je na vyšším levelu jen obtížně překonatelný. Bojovat je ve hře možné jednou až třemi postavami najednou. Jakékoli kombinace jsou omezené pouze rozsahem úrovní, které se mohou zúčastnit konkrétní bitvy.


Města.
Města ve hře se prozatím dělí do dvou skupin. Do arén v Military Zone (MZ), New Yorku (NY) a Denveru (D), se může vstoupit s postavami předem vybavenými vším potřebným, tedy zbraněmi, zbrojí, lékárničkami, náboji, dalekohledem atp. Vnášené věci zůstávají u postavy i poté co padne (pokud je sami neodložíte například na zem či do bedny - důrazně nedoporučuji!). Pouze pokud stav zbraně či zbroje klesne na 0/xxx, věc je zničena a zaniká - je ji tedy třeba včas opravit a nevstupovat do boje s předměty o stavu nižším než 80/xxx.
Bedny těchto měst již obsahují pouze střelivo. Boje zde jsou rychlé a poměrně fádní :). Získané kredity a zkušenosti naopak vyšší než ve druhé skupině. Levelování postav je rychlé a účinně specializujete postavy na zvolené zbraně.

Rezervace (R) stojí rozkročena na půl cesty mezi oběma skupinami. Je sem možné vnášet vybavení, ale vylepšené pouze do úrovně +3. Řada bitev mezi nováčky však probíhá bez vybavení, proto bedny v R obsahují vše potřebné. Nalezené věci vynést z bitvy nelze (výjimkou jsou neopatrně odložené zakoupené věci soupeřů). Po boji se opět ztratí. Koeficienty odměn za boj jsou opět někde mezi oběma skupinami měst.

Druhou skupinu zastupuje Military Outpost (MO), město, kde je zakázano vnášet do arény jakékoli vybavení. Zde tedy v bednách naleznete veškeré zbraně, které může hra nabídnout. Nic nelze odnést. Po vítězném boji je dobré se zde ještě před odchodem vyléčit - pokud je čím. Bitvy jsou tu velice rozmanité a o překvapení tu není nouze :). Malé mapy jsou oblíbenou honitbou pro psy.
Levelování postav je v MO pomalé, protože má nízké koeficienty za bitvy. Navíc, zvláště pokud hrajete pouze s jedinou postavou, na malé mapě se vám často stane, že budete bojovat s jiným druhem zbraně, než je pro vaši postavu optimální.


Bedny.
Obsah beden je generován náhodně. Můžete tedy najít ve třech bednách za sebou jen injekce a hasáky, nebo naopak plnou zbroj s M60. Předměty pocházející z lokace mají v inventáři postav hnědý rámeček, kupované zelený. Pokud tedy naleznete třeba v NY lékárničku, poznáte ji právě podle barvy rámečku - a samozřejmě je lepší ji použít dříve než vlastní zakoupenou :).


Předměty.
Ve hře je k dispozici řada předmětů, část z nich je ovšem naprosto nezajímavá. Jde třeba o zbroje s nízkým obranným číslem a vysokou hmotností, tedy kombinací, která brání využití i u začínajících postav. Jediný význam mají v MO - dokud nenajdete něco lepšího. Další jsou naopak velice zajímavé, ale nejsou v prodeji vůbec (M60, Minigun, RPG). Další předměty bývaly k dispozici pouze v sekci Premium, tedy placeny zlatem. V současnosti je však vše dostupné za kredity, samozřejmě ceny jsou obvykle vyšší, díky obchodování jednotlivých hráčů prostřednictvím Tržnice.


Vylepšování předmětů.
Zbraně a zbroje je možné vylepšovat pomocí sady Upgrade Kit, tato legrácka stojí od 1000 kreditů. Vzorec vylepšování je jednoduchý, do úrovně +2 je úspešnost vylepšení 100%, poté je vaše šance již jen 63%. V případě, že vám tedy padne na kostce číslo 64 a více - vylepšení selže. Vylepšovaný předmět tak zaniká! (Pouze SE zbroje se nezničí zcela, ale končí jako předmět +0.) Vylepšovat předměty je nyní možné až do +25. Předměty na této úrovni mají výrazně zlepšené vlastnosti, čemuž odpovídá jejich cena. Vylepšování u zbraní zvyšuje působené poškození, u zbrojí obranné číslo. U obou druhů pak zároveň rostou jednotky stavu předmětu, vždy o 65 jednotek na vylepšení. Jestliže má předmět +0 stav 300 jednotek, pak vylepšený +1 bude mít 365/365. Toto vylepšení na nový stav získáte i u opotřebovaných předmětů. Pokud tedy levně koupíte opotřebovanou zbroj +0 se stavem třeba 80/145, jedním vylepšením získáte zbroj +1 se stavem 365/365. Vylepšování předmětů je oblíbený hazard ve hře, řada hráčů zde utápí veškeré vydělané kredity, s vidinou, že jednou, za odpoledne vyrobí M4+20 a vydělají miliony :).


Herní platidla.
Ve hře existují dvě platidla. Kredity, které získáváte za odehrané bitvy, samozřejmě podstatně více dostanete za ty vítězné. A zlato, které je možné koupit pouze za skutečné rubly. Zlatem je potom možné platit premiové věci anebo jej libovolně směnit na kredity v kurzu 1:100.
Platby mezi hráči probíhají výhradně v kreditech a zlato ani není možné jinému hráči předat - kromě toho, že svými rubly zaplatíte přímo na jeho herní účet. Jakmile tedy máte na svém účtu zlato, nemůžete s ním již udělat nic jiného, než jej poutrácet - zpětný převod na rubly není možný.


Jaké volit zbraně a perky?
Odpověď je poměrně složitá, záleží totiž nejenom na vašem stylu hry a orientaci postavy, ale i třeba na tom, kolika postavami plánujete hrát. Konkrétně.
Při hře jednou postavou a oblíbeném typu bitvy Přežití, je pro snipera momentálně pravděpodobně nejvhodnější zbraní VSS Vintorez - způsobuje největší poškození s relativně nízkými AB. Perky pro tuto postavu budou vhodné klasické - zvyšování zdraví a obranného čísla (pokud nebudete postupovat od nejdražšího).
Jakmile však budete preferovat hru více postavami najednou (případně se budete specializovat na bitvy v týmu či 4 proti 4 - tedy "Horní vs. Spodní"), kdy můžete k odhalení protihráče využít jiné postavy a odstřelovač tedy není omezen svým zorným polem, pak se rázem stává mírně lepší zbraní Aug Steyr nebo dokonce AWP. Aug má sice menší poškození, ale vetší dostřel a navíc potřebuje méně AB nežli VSS. Pro AWP potom hovoří její vysoký damage i dostřel. Z perků pak sniper nejvíce potřebuje kritický zásah.
Podobná situace je i u postav s útočnou puškou, osamocený jedinec bude mít největší šance s M4. Ve skupině však může být užitečnější AK47, která je slabší na dálku, o to větší poškození však způsobuje zblízka. Postava s AK47 tak ideálně doplňuje právě snipera, kterému může "posvítit" a poté se stáhnout. Naopak při těsném kontaktu není výjimečné zlikvidovat soupeře dvěma výstřely.
I když pominu další faktory, které mohou být rozhodující, jak při výběru zbraně tak perků, je z příkladu patrné, že nějaká obecně platná rada, neexistuje.
 

 

Questy.
Nově je možné plněním určitých "úkolů" získávat i zajímavé odměny. vesměs se jedná buď o kredity anebo body k ratingu či koeficientu vlivu.
 


Na webu najdete články, které se některým z uvedených témat věnují podrobněji. 

První bitvy

Etika hry

Bedny a batohy, získávání a předávání předmětů ve hře 

Zkušenosti a kredity

Pohyb v bitvě

Hodnocení ve hře 

Obchodování

Vězení

Vylepšování předmětů

 

Zbraně: Dalekonosné, TěžkéVrhací
 

Dobývání základen a Změny v dobývání

Klávesové zkratky

 

zcoit © 2008 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webu zdarma s WebnodeWebnode